۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین همایش تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار شد
کد خبر: ۲۱۳۷۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

همایش تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار شد

همایش تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی دومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

همایش تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی دومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی صبح امروز(یکشنبه) با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و شرکت 130 نفر از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.
سعید پاینبرد معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در این همایش با اشاره به محورها و عناوین مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار کرد: این جشنواره در حوزه‌های پژوهش علمی، کارآفرینی، قعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی و دست سازه‌ها برگزار شد.
وی با بیان اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد: رشد و شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان، ایجاد رقابتی سالم در میان دانش‌آموزان و تشویق آنها جهت حضور در مسابقات، تعمیق یادگیری، تقویت قوه تخیل، توصیف و تفکر خلاق دانش‌آموزان از اهداف مهم برگزای این جشنواره در سطح مدارس است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به آمار شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف خاطرنشان کرد: در رشته علوم آزمایشگاهی 12912 نفر در مرحله مدرسه‌ای شرکت داشتند که از این تعداد 678 نفر به مرحله منطقه‌ای و در ادامه 86 نفر به مرحله استانی راه یافتند که در پایان 3 نفر جهت رقابت در مرحله کشوری برگزیده شدند.
وی عنوان کرد: در رشته زبان و ادبیات فارسی 38120 نفر در مرحله مدرسه‌ای ثبت نام کردند که پس از برگزاری مسابقات 765 نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و از این تعداد نیز 41 نفر برای شرکت در مرحله استانی معرفی شدند که در نهایت یک نفر برای رقابت در مرحله کشوری انتخاب شد.

129 هزار نفر رشته شرکت کننده در جشنواره نوجوان خوارزمی استان در سطح مدارس
پاینبرد بیان کرد: در رشته پژوهش نیز شاهد شرکت 20751 نفر در مرحله مدرسه‌ای بودیم که معادل 45 درصد دانش‌آموزان دوره اول متوسطه استان بودند که در ادامه 748 نفر به مرحله منطقه‌ای، 65 نفر مرحله استانی و دو نفر به مرحله راه یافتند.
وی در ادامه با اشاره به آمار شرکت کنندگان در رشته دست‌سازه‌ها گفت: 26055 نفر از دانش‌آموزان مدارس برای شرکت در این رشته اعلام آمادگی کردند که در پایان رقابت‌ها در مرحله منطقه‌ای 857 نفر، استانی 59 نفر و در نهایت دو نفر برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در رشته زبان انگلیسی نیز 9551 نفر در مرحله مدارس آزمون دادند که 816 نفر به مرحله منطقه‌ای و 160 نفر به مرحله استانی راه یافتند همچنین در رشته کارآفرینی 22542 نفر در مدارس ثبت نام داشتند که 15232 نفر به مرحله منطقه‌ای و 7500 نفر نیز به مرحله استانی راه یافتند که البته دو رشته مذکور مرحله کشوری نداشته و در سطح استانی مسابقات به پایان می‌رسید.
وی در ادامه گفت: در مجموع 129 هزار نفر رشته شرکت کننده در جشنواره نوجوان خوارزمی داشتیم که نشان از علاقه و استعداد فروان دانش‌آموزان برای حضور در مسابقات است از این رو لازم است جشنواره با قوت بیشتری در سال‌های دیگر پیگیری شود.
پاینبرد تصریح کرد: طراحی و پیش بینی مسابقات و المپیادهایی که به صورت جهانی برگزار می‌شوند برای دانش‌آموزان متوسطه اول، فراهم کردن امکان شرکت طرح‌های برتر دست سازه‌ها در سطح جشنواره جوان خوارزمی کشور، آموزش روش‌های تحقیق، کارآفرینی، ثبت اختراع و تبدیل علم به ثروت برای دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی و همچنین قرار دادن امتیازات دانش‌آموزان مرحله استانی و کشوری جهت ورود بدون آزمون در مدارس نمونه دولتی از پیشنهادت استان درباره جشنواره است.

انتهای پیام/7003





دیدگاه ها

رضایی / ۲۹ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

فقط افسوس. بازم مثل هرسال. بازم ناداوری و حق کشی. گفته بودن این جشنواره خیلی .... باور نمی کردم تا این که از نزدیک دیدم که چه آشفته بازاریه. کی میخواهیم دست از این بازیها برداریم

همکار فرهنگی / ۰۸ شهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

برای برنامه ریزی مسئولین جشنواره متاسفم. واقعا این چه برنامه ایه که 30 تا مقام اولی ، 40 تا مقام دومی و بقیه هم مشترکا مقام سومی گرفتن. آیا سرپوشی برای ضعف متولیان جشنواره نیست. داستان پارسال رو فراموش نکرده بودیم که قصه امسال هم ارائه شد.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان