۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طلا‌ق‌ها و افزایش پرونده دادگاه‌ها جنگ با خدا و خون شهداست
کد خبر: ۲۱۳۶۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۷:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت تهران:

طلا‌ق‌ها و افزایش پرونده دادگاه‌ها جنگ با خدا و خون شهداست

امام جمعه موقت تهران گفت: ربا و ایجاد اختلاف، جنگ با خداست، طلا‌ق‌ها و افزایش آمار پرونده‌های دادگاه‌ها جنگ با خدا و خون شهداست زیرا شهیدان شهید شدند تا مملکت ما اخلاقی و اسلامی شود.

طلا‌ق‌ها و افزایش  پرونده دادگاه‌ها جنگ با خدا و خون شهداست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، جشن بزرگ میلاد امام مهربانی‌ها و بزرگداشت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شب گذشته(شنبه) با حضور آیت الله صدیقی و خیل کثیری از مشتاقان آن حضرت، در صحن آستان امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم اظهار کرد: همه اسماء حسنای الهی در آینه زندگی امامان جلوه داده است؛ اما هر یک از امامان در هر دورانی متناسب با مقتضای زمانه تجلی خاصی داشتند.
وی با اشاره به فضایل اخلاقی امام هشتم شیعیان افزود: امام رضا (ع) خورشید تابانی بودند که از پسِ ابرها طلوع کرده و با تابش مستقیم نورش، همه را شیفته و مجذوب خود کردند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مردم ایران عاشق اهل بیت، ریشه دار، زیبا پسند و هنرمند بودند و زیباترین زیبایان نیز امامان هستند که در عالم نظیر آنها وجود ندارد؛ بنابراین با هجرت امام رضا به این کشور مشتاقانه به استقبالش شتافتند و شیفته و مجذوب این امام بزرگوار شدند.
وی تصریح کرد: در زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) فرصت مناسبی ایجاد شد تا حوزه علمیه تشکیل دهند به طوریکه 4 هزار دانشمند تربیت کردند؛ اما امام رضا(ع) تحت نظر بوده و ارتباط علمی با مردم نداشتند.
صدیقی ادامه داد: در چنین دوره‌ای مامون، امام(ع) را به پایگاه سلطنتی آوردند و دانشمندان عالم را از رشته‌های مختلف در مجامع عمومی برای مناظره با امام رضا دعوت کرد؛ اما با توجه به اینکه امام دریای علم بود که ساحل نداشت و علم امام لدنی و الهی بود باعث شد تا نوای اسلام از پایگاه سلطنت مامون به اقصی نقاط عالم برسد.
وی عنوان کرد: علت اینکه به این امام بزگوار لقب «رضا» داده شده این است؛ که علاوه بر موافقان، مخالفان ایشان نیز متمایل به امام رضا شدند و فضای علمی، تبلیغی و نفوذ در دل‌ها را برایشان فراهم کردند به طوریکه چنین زمینه‌ای برای هیچ یک از امامان ما پیش نیامد به همین دلیل از میان همه امامان، تنها امامی که لقب «عالم آل محمد» را دارد، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور چشمگیر بانوان در مراسم جشن میلاد امام رضا تصریح کرد: بانوان ایرانی با رعایت حجاب و عفاف مانع تحقق اهداف شوم دشمنان خواهند بود؛ زیرا متن جامعه ما شاگردان فاطمه زهرا(س) و رهروان زینب(س) هستند.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ماندگار خواهد بود و کشور ما آسیب نخواهد دید؛ زیرا شما در کشتی نجات اهل بیت(ع) هستید.
صدیقی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) درباره خصوصیات اخلاقی افراد ممتاز و الگوی جامعه بیان کرد: امام هشتم شیعیان 5 صفت را برای این افراد ذکر کردند نخست آنکه خوبی‌هایشان تجاری و برای رسیدن به مقاصد و منافع خویش نیست بلکه بدون توقع و چشمداشت و فقط برای رضای خدا در مسیر کمک به مردم پیش قدم می‌شوند.
وی افزود: این مباحث به لحاظ روانشناسی و سیاسی حائز اهمیت است به طور مثال برخی از افراد به منظور جمع‌آوری آرای مردم خرج‌های زیادی می‌کنند و رای می‌خرند لذا باید به رفتارهای آنها پیش از اینکه نماینده شوند توجه کنید که آیا ذاتا گره گشا و به فکر مردم بوده‌اند یا خیر.
این مقام مسئول گفت: کسانیکه متوقع هستند و از مردم طلبکارند و منت می‌گذارند که به مردم خدمت می‌کنند در نزد امام رضا نمره‌ای ندارند و تنها کسانی نمره دارند که به خاطر رضای خدا به دیگران کمک می‌کنند.
وی ادامه داد: ماه ذیقعده و دهه ذیحجه ایام اربعین حضرت موسی کلیم الله است یعنی ماه ارتباط باخداست و در ماه حرام، جنگ حرام است بنابراین بیایید تا با خدا نجنگیم.
صدیقی خاطرنشان کرد: ربا و ایجاد اختلاف، جنگ با خداست، طلا‌ق‌ها و اضافه شدن پرونده دادگاه‌ها جنگ با خدا و خون شهداست؛ زیرا شهیدان شهید شدند تا مملکت ما اخلاقی و اسلامی شود از این رو تلاش کنیم تا پرونده‌هایمان در این شب به دست امام رضا پاک شود.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی افراد ممتاز از دیدگاه امام رضا، توبه کردن در پیشگاه الهی پس از ارتکاب گناه است.
امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: چرا داده‌ها و نعمات الهی را نظیر سلامتی و امنیت که به شما ارزانی شده، نمی‌بینید و همواره نالان و ناراضی هستید. دودمان کثیف سلاطین و خوشگذرانی آنها را ببینید؛ که چگونه ثروت انبوه کشور خود را به غارت برده و از آنها برای تربیت افراد تروریست و ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند؛ اما شما رهبری دارید که نایب امام زمان(عج) است و با درایت و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان همچون کوه ایستاده و از مملکت حفاظت می‌کند.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان