۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعمال جراحی که تصادفی شانس باروری را افزایش می دهد
کد خبر: ۲۱۳۶۴۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اعمال جراحی که تصادفی شانس باروری را افزایش می دهد

گاهی اوقات اعمال جراحی می توانند علاوه بر درمان افراد باعث فعل و انفعالاتی مثبت در بدن و حتی افزایش شانس بارداری سالم در زنان شود.

اعمال جراحی که تصادفی شانس باروری را افزایش می دهد
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛کارشناسان دانشگاه لندن به تازگی دریافتند که زنانی که در اوایل دوران جوانی تحت اعمال جراحی آپاندیس و یا خارج کردن لوزه ها قرار داشته اند بیشتر از سایر زنان شانس باروری حتی در سنین بالا را دارند.

گفتنی است، تا قبل از این تحقیق در جامعه پزشکی این نظریه حاکم بود که عمل جراحی آپاندیس در زنان باعث ناباروری می شود که تحقیقات جدید آن را نقض کرده و عنوان کرده که اعمال جراحی چون خارج کردن آپاندیس و لوزه دارای اثری مثبت بر بارداری است.

کارشناسان دانشگاه dandy که در این تحقیق حضور داشته اند به  بانوان در سنین باروری توصیه می کنند که در صورت نیاز پزشکی به انجام چنین اعمال جراحی از ناباروری واهمه نداشته باشند زیرا این درمان ها تاثیر منفی بر بارداری ندارد.

محققان بر این باورند که عملکرد بدن زنان پس از جراحی دستخوش تغییراتی می شود که بر باروری موثر است، زیرا آپاندیس و لوزه هر دو در بدن تولید التهاب می کنند و خارج کردن آنها از بدن می تواند میزان ابتلای فرد به بیماری های عفونی و التهابی را کاهش دهد.

کارشناسان نرخ باروری را در میان زنانی که آپاندیس خود را برداشته اند به میزان 54.4 درصد نسبت به زنان عادی و در زنانی که لوزه های خود را برداشته اند به میزان 53.4 درصد بیستر به نسبت زنانی که این جراحی را نداشته اند بر آورد کرده اند.

زنانی که این اعمال جراحی را در سنین کم انجام داده اند براساس تحقیق سال 2012 حتی در سنین بالای 40 سالگی به درمان با IVF بسیار خوب پاسخ داده اند و با درصد بالایی صاحب فرزند سالم شده اند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان