۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پزشکی قانونی با کمبود نیروی متخصص و امکانات مواجه است
کد خبر: ۲۱۳۵۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۱۶:۳۳ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور:

پزشکی قانونی با کمبود نیروی متخصص و امکانات مواجه است

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی از ابتدا با محرومیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف نیروی انسانی، اعتبارات و امکانات مواجه بوده و علی رغم اینکه خدمات این سازمان ده برابر افزایش داشته اما امکانات و اعتبارات به این میزان افزایش پیدا نکرده است.

پزشکی قانونی با کمبود نیروی متخصص و امکانات مواجه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عبدالرزاق برزگر قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور ظهر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: پزشکی قانونی، سازمانی تخصصی و در خدمت قوه قضائیه است.
وی افزود: این سازمان در زمینه‌های مختلف امور پزشکی قانونی، آزمایشگاهی و امور مربوط به اجساد با دستور مراجع قضایی اقدام کارشناسی انجام می‌دهد.
قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های کارآموزی، همکاری علمی و آموزشی با دانشگاه‌ها، تبادل علمی و تحقیقاتی با مراکز علمی داخلی و خارجی کشور، بررسی موارد مرگ مغزی و بررسی و تایید مجوزهای سقط‌ درمانی از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.
وی عنوان کرد: پزشکی قانونی در واقع سازمانی خدماتی، آموزشی و پژوهشی است که خدمات خود را در زمینه‌های مربوط به نزاع، تصادفات، حوادث کار، تعیین سن، معاینات جسمانی و روانی، معاینات اجسادی که عمدتا به دلیل مرگ‌های غیرطبیعی و مشکوک ارجاع شدند، ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: آزمایش مختلف تخصصی و حضور در صحنه‌های جرم و فوت از دیگر فعالیت‌های سازمان است که به صورت شبانه‌روزی در مراکز مختلف در جهت خدمت رسانی به مردم و محاکم قضایی انجام می‌شود.
قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: خدمات مذکور در اغلب شهرستان‌ها در دسترس است و در مراحل مختلف در خدمت سیستم قضایی هستیم که اصل اولیه خدمت‌گزاری سازمان، خدمت رسانی به محاکم قضایی و قضات است که در مراحل مختلف بررسی و کشف جرم، اجرا و صدور حکم با نظرات مورد نیاز انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: ادای حقوق مصدومان و مراجعان به سازمان در گرو صحت، دقت و امانتداری همکاران در پزشکی قانونی در تنظیم نظرات کارشناسی است.
برزگر تصریح کرد: امروز با پیچیدگی‌هایی که در جرائم ایجاد شده بالطبع کشف جرم نیاز به بررسی علمی دقیق و بهره‌گیری از تجهیزات و روش‌های نوین علمی دارد که در سازمان نیز تلاش شده تا در این سمت عمل شود.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پزشکی قانونی از ابتدا محرومیت‌های زیربنایی زیادی در ساختمان، نیروی انسانی و اعتبارات و امکانات داشته است که علی رغم اینکه در دو دهه اخیر پس از تشکیل سازمان پزشکی قانونی، خدمات این سازمان ده برابر افزایش داشته اما امکانات و اعتبارات به این میزان افزایش پیدا نکرده است.
برزگر عنوان کرد: بیش از 60 درصد پرسنل سازمان پزشکی قانونی دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند که با توجه به محدودیت‌های موجود اگر تلاش مضاعف این بزگواران نبود در خدمت رسانی به مردم دچار مشکل می‌شدیم.
وی در پایان گفت: پزشکی قانونی وظیفه خود می‌داند که ضمن تکریم ارباب رجوع با مجهز شدن به سلاح علم و تجهیزات و با همکاری پرسنل متعهد و متخصص خود پاسخ‌های صریح، دقیق و علمی را در مسائل مختلف ارائه کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان