۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مستند تعزیه قزوین ساخته می‌شود
کد خبر: ۲۱۳۴۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین:

مستند تعزیه قزوین ساخته می‌شود

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین بیان کرد: مستند تلویزیونی تعزیه در قزوین یکی از برنامه‌های فاخر صداوسیمای مرکز قزوین است که به تهیه کنندگی ابوالفضل سروش مهر تهیه می‌شود.

مستند تعزیه قزوین ساخته می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، صداوسیمای مرکز قزوین سیر تحول تعزیه استان را در مستندی فاخر به تصویر می‌کشد.
بگفته معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین این مستند با هدف بررسی مکتب تعزیه در قزوین، خاستگاه تعزیه و ابعاد تاریخی آن در سیمای مرکز قزوین تولید می‌شود.
وی درباره ساخت این مستند افزود: در بخش تاریخ تعزیه، تهیه کننده این مستند، با برشی از تاریخ تعزیه در دوره قاجار و شکل گیری تکیه ی دولت؛ با روایتی از ابوالحسن خان اقبال آذر بعنوان یکی از تعزیه خوانان معاصر وارد فضای تعزیه ی قزوین و وضعیت این هنر آئینی در قزوین می‌شود.
معصومی فر خاطرنشان کرد: در مستند تعزیه بخشی جدید گنجانده شده است که شامل به چالش کشیدن موقعیت و جایگاه تعزیه در جامعه امروزی است؛ بدین مضمون که آیا تعزیه اکنون جایگاه گذشته ی خود را دارد یااینکه بعنوان یک آئین سمبلیک و گلخانه‌ای است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: مستند تلویزیونی تعزیه در قزوین رویکردی تحلیل گرانه در سیر تحول تاریخی این هنر آئینی دارد و سعی می کند در راستای ترویج این هنر گام بردارد.
وی گفت: مستند تلویزیونی تعزیه در قزوین یکی از برنامه‌های فاخر صداوسیمای مرکز قزوین است که به تهیه کنندگی ابوالفضل سروش مهر به مدت حدود 60 دقیقه در سیمای این مرکز تهیه و تولید می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان