۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اعضای کمیسیون عمران مجلس با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند
کد خبر: ۲۱۳۴۱۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اعضای کمیسیون عمران مجلس با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند

اعضای کمیسیون عمران مجلس روز گذشته با حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جریان سفر 3 روزه خود به مشهد مقدس با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در دیدار با تولیت آستان امام‌رضا (ع) با تأکید بر ضرورت ایجاد امکاناتی برای راحتی زائران امام‌رضا (ع) اظهار داشت: مجلس در قوانین بودجه سالانه دولت را مکلف به ارائه امکاناتی برای زائران در شهرهای مشهد، قم و شیراز کرده است که اکنون این مصوبه در شورای نگهبان بوده و به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت و ظرفیت‌های آستان قدس رضوی که نعمتی برای ماست در جهت توسعه کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: نگاه ویژه آستان قدس رضوی به حرم و حریم امام‌رضا (ع) و ایجاد امکانات برای زائران از مبدأ تا مقصد بسیار ستودنی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس از آمادگی این کمیسیون برای کمک به توسعه آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: هر اقدامی که در حد توان نمایندگان باشد برای رفاه حال زائران انجام خواهد شد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ضمن خوش‌آمدگویی به نمایندگان گفت: امیدوارم این سفر زیارتی دستاوردهای ارزشمندی برای کمیسیون عمران و همچنین توسعه و آبادانی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش آستان مقدس رضوی در حوزه عمرانی و مهندسی این است که ارتباط معناداری میان مجموعه حرم و حریم اطراف حرم امام‌رضا (ع) وجود داشته باشد، افزود: باید به لحاظ معماری و مهندسی و شهرسازی ارتباط معناداری میان حرم و حریم آستان قدس رضوی برقرار باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با توجه به اینکه سالانه قریب به 30 میلیون زائر به حرم امام‌رضا (ع) مراجعه می‌کند، تصریح کرد: تسهیل امر زیارت از حیث اسکان، تردد و سایر امور مرتبط با زائران برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه نگاه به زیارت و تسهیل شرایط آن با هدف بصیرت‌آفرینی و مصون‌سازی جوانان باید در دستورکار قرار بگیرد، تأکید کرد: آستان قدس رضوی مدرسه بزرگی است که معلم آن امام‌رضا (ع) و دانش‌آموزان آن مردم هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام‌رضا (ع) ولی نعمت فکری، معنوی و مالی ما هستند، گفت: باید تسهیل امر زیارت زائران امام‌رضا (ع) از مبدأ آنها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش روی مسافران راه‌ها و نامناسب بودن آنهاست، یادآور شد: گفته می‌شود بعضی از راه‌ها قربانگاه هستند از این رو باید متناسب با این حجم از اتومبیل مسیرها اصلاح شوند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید در بحث مساعدت به آستان امام‌رضا (ع) کارهای جدی انجام شود، افزود: برخی موضوع دریافت مالیات از آستان را دریافت می‌کنند اما باید بدانند که درآمدهای ناشی از حرم امام‌رضا (ع) در مسیر خدمات‌دهی به مسافران هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: بحث توجه به محرومان و نیازمندان به ویژه زائران کمتر برخوردار در اولویت آستان قدس رضوی قرار دارد و از این رو زائرشهرهایی برای اسکان ارزان قیمت زائران در حال کلنگ‌زنی است.

گفتنی است، نمایندگان از جمعی از مأموران آنش‌نشانی شهر مشهد که در مهار حریق برج سلمان موفق عمل کرده بودند با اهدای شاخه گلی تقدیر کردند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان