۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولت هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران چاره‌اندیشی کند
کد خبر: ۲۱۳۲۳۵ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۲ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسسیون اصل ۹۰ مجلس:

دولت هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران چاره‌اندیشی کند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: در مذاکره حضوری با دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به عدم هماهنگی میان این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی در پرداخت مطالبات کشاورزان شدیدا گله کردم.

دولت هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران چاره‌اندیشی کند
داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با انتقاد از تاخیر دولت در پرداخت مطالبات گندم کشاورزان گفت: هر روز تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کشاورزان خسارات بالایی به آنها وارد می‌کند که دولت باید هرچه سریعتر در این رابطه چاره‌اندیشی نماید.
وی بیان کرد: زمانی که کشاورز با مشقت فروان محصولی همچون گندم را به زیرکشت می‌برد، در قبال برداشت گندم خود به کارگران، حمل و نقل بدهکار می‌شود و از سوی دیگر باید بهای این محصول را با نرخ بهینه بفروش برساند تا علاوه برصرفه اقتصادی بتواند هزینه تولید را نیز جوابگو باشد.
نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه دیرکرد در پرداخت مطالبات گندم کاران آنها را با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌کند، ابراز کرد: از سوی دیگر اگر کشاورزان در پرداخت تسهیلات دریافتی خود به بانک‌ها تاخیر داشته باشند؛ بلافاصله بانک‌ها با اخذ جریمه و سود ناشی از تاخیر در پرداخت این هزینه‌ها را کشاورزان زحمتکش می‌گیرند؛ آیا دولت حاضر است از کنارجرائم تاخیرها بگذرد؟
وی با اشاره به پیگیری خود از طریق رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره حل مشکل گندم کاران اذعان کرد: در مذاکره حضوری با دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به عدم هماهنگی میان این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی در پرداخت مطالبات کشاورزان شدیدا گله مند شده و اعتراض کردم که آقای نوبخت قول مساعد داد طی یک هفته آینده مشکل گندم کاران حل و فصل شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به افزایش 25 درصدی تولید گندم کشور در سال جاری بیان کرد: حل مشکل گندم کاران قطعاً موجب افزایش روحیه و خودباوری آنها شده و همین مسئله می‌تواند زمینه تولید و خودکفایی محصولات کشاورزی را فراهم سازد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان