۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین از مرد آفرینان قزوین تقدیر به عمل آمد
کد خبر: ۲۱۳۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در یادواره شهدای زن استان:

از مرد آفرینان قزوین تقدیر به عمل آمد

یادواره شهدای زن قزوین با حضور زنان جانباز و ایثارگر استان با حضور سیدی، مدیر کل امور بانوان استانداری برگزار شد.

از مرد آفرینان قزوین تقدیر به عمل آمد

به گزارش صبح قزوین، یادواره ی شهدای زن استان قزوین، در آستانه ی متبرکه امامزاده حسین(ع) با حضور نمایندگان مجلس و مدیرکل امور بانوان استانداری برگزار شد.

دلگرم از مبارزان  دوران انقلاب و رزمنده ی سال های جنگ ، درباره ی اهمیت نقش زنان در انقلاب گفت: پیش از انقلاب هیچ کدام از خانواده های مذهبی مایل به تحصیل فرزندان خود را در مدارس آن زمان که غالبا مفاهیم تمدن های غربی را تدریس می کردند، نبودند.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل تحصیلات به ویژه برای بانوان در مجالس روضه اتفاق می افتاد که از طریق توزیع کتاب هایی مانند رساله امام(ره) بود و پس از انقلاب با دستور امام این روند تغییر کرد و بانوان نیز به تحصیل علم پرداختند.

دلگرم با بیان یکی از خاطرات خود از دلاوری زنان درعرصه ی انقلاب این گونه خاطر نشان کرد: در یکی از تظاهرات کوچک یکی از مامورین رژیم با اسلحه به دنبال من آمد و من با فرار به کوچه ای پناه بردم، در همین حین که این مامور سر رسیده بود و قصد شلیک به من را داشت، با فریاد خانمی که از یکی از خانه ها بیرون آمده بود باعث شد تا او نتواند به من شلیک کند و من توانستم اسلحه ی این مامور را بگیرم.

وی اضافه کرد: سپس همین خانم که مادر یکی از فعالین انقلابی بود ما را در خانه پنهان کرد و اسلحه را به دست یکی دیگر از دوستان من داد و او را از طریق پشت بام فراری داد.

این رزمنده 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: بانوان ما نقش بسیار پررنگی در دوران جهادسازندگی داشته اند و موجب اشاعه ی فرهنگ اسلامی به ویژه در روستاها که در آن زمان دچار خرافات و انحرافات بودند، شدند.

دلگرم در خاطره ای دیگر از زنان مسلمان ایرانی گفت: در زمان جنگ، یکی از خانه های شهر بمباران شده بود، من بلافاصله خود را به آنجا رساندم که مصدومین را نجات دهم، در میان گرد و غباری که هنوز فروننشسته بود، صدای زنی می آمد که به ما می گفت جلو نیایید، دخترانم بدون حجاب هستند، بگذارید تا آن ها چادر بر سر کنند و بعد شما وارد شوید، در آن لحظه حس غیرت من از 100 به 1000 رسید.

 در پایان این مراسم از زنان و مادران رزمنده و ایثارگر با حضور مسئول بنیاد شهید تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان