۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وزارت بهداشت برای مقابله با چاقی و اضافه وزن کودکان دست به کار شد
کد خبر: ۲۱۳۰۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وزارت بهداشت برای مقابله با چاقی و اضافه وزن کودکان دست به کار شد

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از طرح جامع پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان خبر داد.

وزارت بهداشت برای مقابله با چاقی و اضافه وزن کودکان دست به کار شد
زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛گفت: با توجه به برنامه اکو ،طرح جامع پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان تدوین شده که به صورت پایلوت از امسال در شش دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: محور این طرح مداخلات تغذیه‌‌ای در سطح جامعه است که با همکاری بخش‌های ذیربط به خصوص بهزیستی، آموزش و پرورش، شهرداری و رسانه‌ها و وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: در همین راستا آموزش تغذیه سالم و ارزش‌های الگوی تغذیه‌ای توسط کارشناسان به مردم انجام می‌گیرد و مراقبین سلامت نیز در طرح تحول هم در برنامه‌های آموزشی خود برای اصلاح الگوی غذایی بسیج می‌شوند.

عبدالهی با اشاره به اینکه در حال حاضر شیوع چاقی در کودکان زیر 5 سال دو برابر شده و در دانش‌آموزان این آمار به بالای 20 درصد رسیده است اظهار داشت: این طرح به صورت یک ساله در شش استان از جمله اصفهان، گلستان، تهران و خوزستان اجرا می‌شود و از سال آینده به صورت سراسری در کلیه استان‌ها  اجرا می شود.

انتهای پیام/



منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان