۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هوای کشور در بهترین وضعیت قرار دارد
کد خبر: ۲۱۳۰۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۱ ساعت: ۱۵:۴۱ ↗ لینک کوتاه

ادعای ابتکار در سفر یک روزه به قزوین:

هوای کشور در بهترین وضعیت قرار دارد

معصومه ابتکار بیان کرد: امروزه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های کشور به ۹ درصد رسیده که به معنای بهتر شدن کیفیت هوا است.

هوای کشور در بهترین وضعیت قرار دارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، نشست مشترک اساتید، دانشجویان، اعضای شورای اسلامی شهرها و تشکل های مردم نهاد با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس محیط زیست کشور پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
ابتکار در این مراسم با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست اظهار کرد:محیط زیست در کنار امنیت و جنگ به عنوان مهمترین موضوعات کلیدی بشر است.
وی افزود: گرمایش زمین به عنوان مهم ترین مسئله محیط زیستی است که آسیب های جدی به آینده کشاورزی و منابع آب و زندگی انسان وارد می کند که اگر جدی گرفته نشود برای کشور ما هم مشکل آفرین خواهد بود.
رییس محیط زیست کشور در ادامه با بیان اینکه ایران در افت آب سفره‌های زیرزمینی جزء اولین کشورها است، گفت: استفاده بی رویه از سموم در کشاورزی تنوع زیستی حشرات و باکتری‌ها که از ملزومات سلامت انسان است را تهدید می‌کند.
این مسئول با اشاره به اینکه طی ۷۰ سال گذشته برداشت از منابع طبیعی ۳ برابر شده، خاطرنشان کرد: برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی و الگوی غلط مصرف انرژی که ۵ برابر اروپا است و تولید بیش از حد زباله در ایران این مسئله را در کشور بحرانی کرده است.

ابتکار عنوان کرد: امروزه استفاده از فناوری های جدید در بخش کشاورزی برای صرفه جویی در آب جزء رویکردهای اساسی محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: استان قزوین به دلیل اینکه علاوه بر کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی هم دارد تمام واحد های صنعتی باید بر تکالیف زیست محیطی خود به عنوان یک مسئولیت اجتماعی پایبند باشند زیرا با بی توجهی نسبت به آلاینده‌ها، مشکلات ناشی از آن‌ را به سطح جامعه می‌کشانند.
رییس محیط زیست کشور تاکید کرد: واحدهای صنعتی با مدیریت صحیح پسماندها و مصرف بهینه انرژی علاوه بر کمک به محیط زیست می‌توانند هزینه‌های خود را هم کاهش دهند.
این مسئول با بیان اینکه اولین مصوبه دولت احیاء دریاچه اوان بوده است، گفت: مسائل محیط زیستی از اولویت‌های اصلی دولت محسوب می‌شود و در سیاست‌های اصلی قرار دارد.
ابتکار با اشاره به اینکه باید برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم تلاش کرد، افزود: اگر در مسائل محیط زیستی کوتاهی کنیم قطعا زیان‌های جبران ناپذیری را در اقتصاد و بهداشت جامعه متحمل خواهیم شد.
وی اذعان داشت: سال ۹۲ سوخت نیروگاه‌های کشور ۴۳ درصد مازوت بوده اما امروزه این مقدار به ۹ درصد رسیده و نیروگاه‌های اصلی مانند شهید رجایی از گاز طبیعی استفاده می کنند که این به معنای بهتر شدن کیفیت هوا است.
رییس محیط زیست کشور با بیان اینکه حفظ محیط زیست یک موضوع همگانی است، افزود: مشارکت مردمی در طرح‌های ملی و حفظ محیط زیست را باید مورد توجه قرار داد و در استان قزوین فعالیت‌های خوبی در حال انجام است.
این مسئول در پایان تاکید کرد: متاسفانه رابطه انسان با طبیعت بیشتر تخریبی است که اگر رابطه مناسب با طبیعت را حفظ کنیم قطعا آینده‌ای با نشاط را تضمین خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان