۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فرمانده تفنگداران بازداشت‌شده در ایران در انتظار اعلام میزان مجازات
کد خبر: ۲۱۳۰۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۱ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

فرمانده تفنگداران بازداشت‌شده در ایران در انتظار اعلام میزان مجازات

بنابر اعلام مقامات آمریکا، امروز قرار است میزان و نوع مجازات بلندپایه‌ترین عضو گروه ۱۰ نفره تفنگداران بازداشت‌شده در خلیج فارس اعلام شود.

فرمانده تفنگداران بازداشت‌شده در ایران در انتظار اعلام میزان مجازات
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از پایگاه اینترنتی «واشینگتن فری بیکن،» به گفته مقامات آمریکایی، امروز قرار است میزان مجازات فرمانده دو قایق نیروی دریایی آمریکا که ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن 94) به دلیل تجاوز به آب‌های ایران در خلیج فارس متوقف شدند، اعلام شود.

«دیوید نارتکر،» پس از بازداشت به عنوان فرمانده تفنگداران در مقابل دوربین، از ایران به دلیل ورود غیرمجاز به مرزهای آبی این کشور عذرخواهی کرد. 

به گفته یکی از مقامات نظامی آمریکا، او به همراه ملوانی که هویتش مشخص نیست اوایل ماه جاری میلادی در مقابل «فرانک مورنو،» رئیس فرماندهی مأموریت‌های رزمی نیروی دریایی آمریکا، حاضر شد تا تفهیم اتهام شود. در این جلسه به نارتکر گفته شد به دلیل حادثه مذکور مجازات می‌شود؛ اما ملوان ناشناخته به طور کلی رفع اتهام شد. نارتکر نهمین نفری است که در میان 10 تفنگدار آمریکایی به دلیل این حادثه مورد تنبیه قرار می‌گیرد.

نیروی دریایی آمریکا در گزارشی که درباره حادثه مذکور در ماه ژوئن (31 روز منتهی به 12 تیر) منتشر کرد مدعی شد ایران هنگام بازداشت تفنگداران آمریکایی با تهدید اسلحه، قوانین بین‌المللی را نقض کرد. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که تا مرحله اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران چند روزی بیشتر باقی نمانده بود.

به ادعای مقامات آمریکایی، حق ایران برای بررسی قایق‌ها به دلیل ورود آن‌ها به مرزهای آبی این کشور «منطقی» است؛ اما ممانعت از ادامه مسیر آن‌ها بنابر قانون «عبور بی‌ضرر،» نوعی تجاوز به حقوقشان بود. در گزارش منتشر شده، تفنگداران آمریکایی به دلیل نداشتن آمادگی و خطا در تشخیص مسیر مقصر شناخته شدند. افسر نیروی دریایی، مدیر اجرایی و مسئول این تفنگداران در کویت به دلیل حادثه مذکور از کار برکنار شده‌اند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان