۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۶ هزارنفر تماشاگر هبوط آدم تا ظهور حجت(ع) بودند
کد خبر: ۲۱۳۰۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۱ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

استقبال بی نظیر مردم قزوین از اولین اجرای نمایش فصل شیدایی؛

۶ هزارنفر تماشاگر هبوط آدم تا ظهور حجت(ع) بودند

اولین برگ از نمایش فصل شیدایی از شامگاه ۲۰ مردادماه در قزوین به‌روی صحنه اجرا رفت.

۶ هزارنفر تماشاگر هبوط آدم تا ظهور حجت(ع) بودند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، هم ‌زمان با اوج گرفتن فصل گرما، اولین برگ از نمایش فصل شیدایی از شامگاه 20 مردادماه در قزوین به‌روی صحنه اجرا رفت.
این نمایش توسط هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی تهیه شده که تا 29 مرداد ۹۵ به‌مدت ۱۰ روز و به‌صورت رایگان در سالن مرحوم فرج الله سلحشور برگزار می‌شود.
ازدحام و استقبال مردم در شب اول به اندازه‌ای بود که علاوه بر جایگاه اختصاص یافته برای نشستن تماشاگران، تعدادی در مسیرهای اطراف محل اجرای نمایش، به صورت ایستاده به دیدن «فصل شیدایی» پرداختند.
ساعاتی پیش از اذان مغرب،‌ پس از حضور در محل اجرای نمایش، رسیدم. پیش از شروع مراسم احساس خاصی را در چهره برخی از افراد مشاهده می شد آنهایی که مشکلات ریز و درشت دنیایی را رها کرده و به دنبال تماشای نمایش‌های زنده امده بودند.
صدای جمعیت و همهمه در فضایی سالن سر باز فرج الله سلحشور موج می‌زد چند هزار نفر در لوکیشن فصل شیدایی حاضر شده بودند تا هنر، خلاقیت و تفکر و ابتکار جوانان ایرانی را ببینند، چرخی در اطراف سالن زدیم شب اول است شاید انتظار وجود قصور یا نقطه ضعفی داشته باشیم باشد اما همه چيز مهياي نمايش بود نور و صدا و تصوير و دستور حركت کارگردان تا به نمایش درآید تاريخ از آدم ابوالبشر تا ظهور حضرت حجت (عج).
هنوز ساعتی به آغاز حماسه عظیم فرهنگی در قزوین مانده بود. نیروهای بسیجی آماده بود که مأموریت نظم‌بخشی و حراست فصل شیدایی را در کنار تأمین لجستیک نمایش به عهده داشته باشند.
عباس کاظمی که مسئولیت دبیر جبهه فرهنگی استان را برعهده دارد تمام تذکرات را دوباره گوش می‌کند و تاکید بر نظم و امنیت در محل نمایش را دارد.
صدای موذن حاضرین را برای تعظیم در برابر خالق احدیت دعوت می کند جمعیت خود را اماده نماز می کند و به سمت حسینیه اماده شده، می رساند و چه باشکوه برپا می شود نماز جماعت مغرب و عشا.
سلام نماز که داده شد حال نوبت نشستن روي صندلي‌هاست.
براي شب اول، تخمين‌ها متفاوت و براي 6 هزار نفر صندلي تأمين شده است.
خادمین در حال هدایت و نظم دادن به صف های محل اجرای نمایش هستند.
بالاخره زمان نمایش فرا می‌رسد، چشم ها به‌سمت صحنه نمایش فصل شیدایی دوخته است، جمعیت 6هزار نفری کنار هم، پهلو به پهلو نشسته‌اند و انتظار شروع نمایش را می کشند تا ببینند چگونه عالم هستی خلق شد و بعد از آن، مخلوقات از جمادات و نباتات و دریاها و گوهر انسان و فرشتگان و بهشت و دوزخ به تصویر کشیده می شود.
همه جا در تاریکی و سکوت است تصاویر و داستان خلقت برای تماشاگران پخش و روایت می‌شود.
حالا رسالت بوذری است که به صحنه می آید و با گفتن متن خود، اهمیت خمسه طیبه و پنح تن آل عبا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را گوشزد می‌کند.
یا حمید و بحق محمد یا عالی به حق علی یا محسن به حق حسن یا قدیم الاحسان به حق حسین.
حسرت در نگاه تماشاگران موج می زند زمانی که برایشان یادآوری می شود که به واسطه اشتباه اولین پدر، از نعمت‌هاي جاودان بهشت محروم‌ شدند و اسير رنج دنيا شده اند.
قصه‌ها پشت سر هم اجرا و به پایان می‌رسند و هر بار تأکید می‌کنند که برای رسیدن به خدا باید توسل کنیم به پیامبر(ص) و پنج تن و اهل بیت(ع).
اصلاً شرط رسیدن به حریم امن خداوندی و تنها راه نجات و رهایی، همان‌ها هستند که آدم ابوالبشر، نوح نبی، ابراهیم خلیل و موسی و عیسی، با توسل به نامشان بر مصائب چیره شدند.
از بعثت رسول اکرم (ص) و واقعه غدیر تا سقیفه و شهادت حضرت زهرا (س)؛ از خلافت تا شهادت حضرت امیر (ع) و ظلم و جفا بر حسنین (ع)؛ از هبوط حضرت آدم (ع)‌ تا طوفانی که دشمنان نوح نبی (ع) را غرق کرد، تا سلسلةالذهب علی بن موسی الرضا (ع).....
صدایی می آید و نهیبی میزند نمایش جنگ و عملیات خیبر به پرده نمایش میرسد .
صدای سردار حسن پور میاد و ناله های مهدی شالباف که توسل میکند به پنج تن آل عبا.
همه جا در سکوت است صدای ناله ای شنیده می شود: الهی عظم بلا در کدام گوشه از این شهر بزرگ برای تعجیل در فرج بلند شده است؟

6هزار نفر دست به دعا برداشته اند چقدر زیبا اشکی برای دوری از مولایی که بزرگ است و پاک و کامل، ریخته می‌شود.
چه‌کسی کاری می‌کند که دل امام زمانش را شاد و خشنود سازد؟
گروهی 200 نفره فصل شیدایی تلاش بسیار زیادی به خرج دادند تا جمعیت بیش از 6 هزار نفر آنچه نادیدنی است را در فصل شیدایی ببیند.
فصل شیدایی به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، تاریخ را با محوریت توسل به اهل بیت (ع) از هبوط حضرت آدم (ع) تا ظهور حضرت حجت (عج) مرور کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان