۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استکبار و برخی کشورهای منطقه تلاش می‌کنند از فضای پسابرجام استفاده نکنیم/آیا با فیلتر و ممنوعیت می‌شود در دنیای امروز زندگی کرد؟
کد خبر: ۲۱۲۸۸۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

استکبار و برخی کشورهای منطقه تلاش می‌کنند از فضای پسابرجام استفاده نکنیم/آیا با فیلتر و ممنوعیت می‌شود در دنیای امروز زندگی کرد؟

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه کشور دارد، گفت: هزینه‌هایی که ما در آموزش و پرورش انجام می‌دهیم، هزینه جاری نیست بلکه سرمایه‌ای است.

استکبار و برخی کشورهای منطقه تلاش می‌کنند از فضای پسابرجام استفاده نکنیم/آیا با فیلتر و ممنوعیت می‌شود در دنیای امروز زندگی کرد؟

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز با حضور در مراسم پایانی اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر اظهارداشت: هر وقت در چنین جمع‌هایی حضور می‌یابیم برای ما یادآور آن اسطوره‌های پرافتخار برای ملت‌مان و برای آموزش و پرورش‌مان است. 

وی افزود: همچنین شهید بهشتی که به عنوان شخصیتی که هم برای تحول در حوزه علمیه قم،‌دروس حوزوی، مدارس با شرایط جدید در قم نقش بسزایی داشت و هم در آن دوران با تاسیس دبیرستان دین و دانش در قم به تربیت فرزندان این مرز و بوم شتافتند.

روحانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و کسانی که امروز بار مسئولیت آموزش و پرورش را در سراسر کشور بر عهده دارند در حقیقت بار سنگین، تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز برای جامعه ما به ویژه برای فردای جامعه و کشور ما بر دوش دارند. 

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه رشد، توسعه و پیشرفت کشور ما بی‌تردید از مدرسه آغاز می‌شود، گفت: مدرسه پایه‌ای است که فرزندان جامعه ما را برای توسعه کشور و برای آن سرمایه عظیم انسانی آماده می‌کند. آموزش و پرورش در سرمایه انسانی، سرمایه فرهنگی و علمی و سرمایه اجتماعی نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته وقتی صحبت از آموزش و پرورش می‌کنیم آموزش عالی نیز در کنار آن است البته این دو حوزه در کشور ما از هم تفکیک شده است. شاید بشود بعدها روی این موضوع فکر کرد که یک جایی این دو حوزه مفید است یا تفکیک آن، البته این مسئله اول و روز ما نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه کشور دارد، گفت:‌هزینه‌هایی که ما در آموزش و پرورش انجام می‌دهیم، هزینه جاری نیست بلکه سرمایه‌ای است. 

ادامه دارد...

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان