۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین داودی: مهمترین رسالت رسانه‌ها تعهد به نظام و پیشبرد اهداف انقلاب است/ نخستین:در مسئله زمین‌خواری باید برای مردم شفاف سازی صورت بگیرد
کد خبر: ۲۱۲۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس و اعضای شورای شهر در بازدید از دفتر سایت صبح قزوین:

داودی: مهمترین رسالت رسانه‌ها تعهد به نظام و پیشبرد اهداف انقلاب است/ نخستین:در مسئله زمین‌خواری باید برای مردم شفاف سازی صورت بگیرد

حکمت الله داودی با اشاره به رسالت بزرگ خبرنگاران در جامعه اسلامی عنوان کرد: مهمترین رسالت این قشر تعهد به نظام و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت تقویت، همسویی و پیشبرد اهداف انقلاب است.

داودی: مهمترین رسالت رسانه‌ها تعهد به نظام و پیشبرد اهداف انقلاب است/ نخستین:در مسئله زمین‌خواری باید برای مردم شفاف سازی صورت بگیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، رئیس و اعضای شورای شهر قزوین به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین از خدمات فعالان این رسانه در عرصه اطلاع رسانی تقدیر کردند.
حکمت الله داودی، رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافیک شوراي اسلامي شهر در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: رسالت بزرگی بر دوش خبرنگاران است، این قشر می‌توانند با یک خبر جامعه را به آرامش و یا بالعکس به التهاب بکشانند.
وی افزود: خبرنگاران رسالت حساس و پراسترسی دارند و شاید به جایگاه آنان تاکنون کمتر توجه شده است.
عضو شورای شهر تصریح کرد: در جامعه امروز به دلیل رقابت و جنگ رسانه ای در انعکاس اخبار سریع، تعهد خبرنگاران به انتشار اخبار درست و واقعی بسیار مهم است.
داودی با اشاره به رسالت بزرگ خبرنگاران در جامعه اسلامی عنوان کرد: مهمترین رسالت این قشر تعهد به نظام و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت تقویت، همسویی و پیشبرد اهداف انقلاب است.
وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها برای جذب مخاطب تقوا در اطلاع رسانی صحیح خبر را رعایت نمی‌کنند، بیان کرد: این رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن صحت و یا الزام گفتن آن خبر جامعه را به نگرانی، ناامنی و التهاب می‌کشانند.

موضوع هفت‌سنگان، موضوع زمین‌خواری نیست بلکه موضوع تغییر کاربری است 
همچنین فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین در این دیدار درباره مسئله زمین‌خواری هفت‌سنگان، تصریح کرد: موضوع هفت‌سنگان مساله زمین‌خواری نیست؛ زیرا تعریف ما از زمین خواری متفاوت است. 
وی افزود: زمین‌خواری یعنی شخص یا اشخاصی زمین‌های دولتی را با ترفند به نام خودشان کنند که در ماجرای هفت‌سنگان این موضوع سندیت و مصداق ندارد. 
رئیس شورای شهر قزوین ابراز کرد: زمین‌های مورد بحث در هفت‌سنگان متعلق به ستاد اجرایی بوده و این ستاد زمین‌ها را به برخی اشخاص فروخته است؛ اما آیا این اشخاص مجاز به تغییر کاربری این زمین‌ها بوده‌اند، بحث جداگانه‌ای است؛ موضوع هفت‌سنگان، موضوع زمین‌خواری نیست بلکه موضوع تغییر کاربری است.
فصیحی رامندی با اشاره به اینکه تخلفی از سوی شورای شهر در خصوص زمین‎های هفت‌سنگان صورت نگرفته است، اظهار کرد: براساس رأی کمیسیون ماده 5 و نظر قدیمی شورای عالی شهرسازی، شهرداری 68 پروانه برای این زمین‌ها صادر کرده است، اما از زمانی که شورای عالی شهرسازی اعلام کرده که مصوبات گذشته قابل قبول نیست، شهرداری نیز پروانه‌ای صادر نکرده و کار را متوقف کرده است. 
وی در پایان با اشاره به تاسیس شهرک سینمایی در قزوین یادآور شد: تقاضایی صورت گرفته اما مجموعه گردشگری فعلا مجوزی صادر نکرده و ساخت این شهرک سینمایی متوقف شده است.


در مسئله زمین خواری بین شهروندان شفاف سازی صورت گیرد
مریم نخستین، عضو شورای شهر قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که در جامعه مطرح می‌شود باید توسط اصحاب رسانه پیگیری و با شفافیت و صحت به اطلاع عموم مردم رساند.
وی با اشاره به موضوع زمین خواری در قزوین بیان کرد: پدر معنوی استان بحث زمین خواری را مطرح می‌کنند وظیفه شهرداری و شورای شهر هماهنگی با نمانده ولی فقیه در استان است تا شفاف سازی صورت بگیرد.
عضو شورای شهر در ادامه افزود: در مسئله زمین خواری بین شهروندان باید شفاف سازی صورت بگیرد؛ چرا که اگر این امر اتفاق نیفتد به سبب شایعات رایج شده و اخبار غیر موثق عموم مردم نسبت به مسئولین بدبین خواهند شد.
نخستین تصریح کرد: اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته باید متخلفان معرفی شوند و در غیر این صورت اگر همه‌ مراحل به صورت قانونی طی شده و تخلفی صورت نگرفته این هم به اطلاع مردم رسانده شود.

مسئولین دین خود را به ملاحضات اداری نفروشند
در پایان این دیدار امیر‌علی رضایی،مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی خبری صبح قزوین در این دیدار ضمن گرامیداشت شهیدان اهل قلم و روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه‌ها از ظرافت کاری خاصی برخوردار هستند؛ اما معیار کار خبر باید رسالتی باشد که دین بر دوش ما گذاشته است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند، افزود: شورای شهر قزوین در بحث پیشرفت و رشد شهر نقش به سزایی داشته است و تمامی شهروندان و اصحاب رسانه قدردان این امر هستند.
این مسئول با بیان اینکه مردم ناظران و قضاوت کنندگان خوبی برای عملکرد مسئولین هستند، تصریح کرد: در مسئله زمین خواری در استان انتظار می‌رود شورای شهر قاطعانه با متخلفان برخورد کند.
رضایی با اشاره به سابقه درخشان رئیس و اعضای شورای شهر در دوران دفاع مقدس و همچنین در دوره فعالیتشان مطرح کرد: اصحاب رسانه و مردم این موضوع را خواستار هستند که دین خود به ملاحظات اداری و مناسبات مدیریتی نفروشید.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان