۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رونمایی از ۱۰ جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس
کد خبر: ۲۱۲۸۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۱۵:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار استان قزوین خبرداد:

رونمایی از ۱۰ جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس

سرهنگ طاهرخانی از چاپ ۱۵ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس از ابتدای سال تا به امروز خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته دفاع مقدس ۱۰ جلد از این کتا‌ب‌ها رونمایی می‌شود.

رونمایی از ۱۰ جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه)، در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: باعث افتخار است که یک وجب از خاک ایران در دست بیگانگان نیست، در استان برنامه‌های مختلفی از دفاع مقدس و شهدا به صورت مستمر برگزار می‌شود و دفاع مقدس متعلق به همه اقشار جامعه است.
وی در ادامه افزود: لازمه بزرگداشت دفاع مقدس برای اقشار جامعه، توجه به حفظ و نگهداری این ارزش‌هاست که مسئولیت آن بر عهده شما گذاشته شده است.
طاهرخانی با اشاره به ترویج فرهنگ پایداری در جامعه اذعان کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار، دفاع مقدس، مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی بیشتر از گذشته نیازمند پشتیبانی است و برای مقابله با توطئه‌های دشمنان باید ایستادگی کرد.
وی اضافه کرد: برنامه‌های امسال برای هفته دفاع مقدس با محوریت شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل انجام می‌شود که مسئولیت این برنامه‌ها برعهده استاندار و معاون سیاسی وی است و طی 28 سال پس از پایان جنگ برنامه‌های خوب و متنوعی در حوزه دفاع مقدس برگزار شده است.
این مسئول با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دفاع مقدس شهرستان تاکستان در سال گذشته بیان کرد: بازخوانی عملیات‌های دفاع مقدس با مسئولیت سپاه ناحیه تاکستان برگزار شد که این رزمایش‌ و بازخوانی هر سال در یکی از شهرستان‌ها انجام می‌شود.
وی هدف از اجرای برنامه‌های دفاع مقدس را آگاهی نسل جوان از واقعیات جنگ دانست و ابراز کرد: باید این برنامه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار شود تا نگاه نسل جوان به واقعیات جنگ گسترش یابد، اینکه نقش کمک‌های مردمی و حوزه‌های مختلف در پشتیبانی از جنگ چگونه بود.

برگزاری همایش جام پیاده روی خانواده در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین عنوان کرد: برنامه‌هایی با محوریت هنرمندان، پزشکان، مهندسان و روحانیت در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، همچینن باتوجه به سالروز شهدا و به ویژه فرماندهان شهید( فکوری، فلاحی، جهان آرا) در 7 مهرماه همایشی در قرارگاه 16 زرهی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس اضافه کرد: رژه و اقتدار نیروهای مسلح در مرکز شهر و نمایش قدرت نیروهای مسلح در شهرستان آبیک که مسئولیت اجرای آن برعهده نیروهای قرارگاه عملیاتی ارتش است، همچنین با همکاری سازمان ورزش و جوانان برنامه و پیاده‌روی خانواده برگزار می‌شود.
طاهرخانی در ادامه افزود: در دومین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثار گران هرساله دنبال می‌شود.
وی یادآور شد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با همکاری نیروهای مسلح در شهرستان‌ها و بنیاد شهید، فرماندهان سپاه و در مرکز استان هم با محوریت ناحیه امام حسن(ع) برگزار خواهند شد.
این مسئول از چاپ 15 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس از ابتدای سال تا به امروز خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته 10 جلد از این کتا‌ب‌ها رونمایی می‌شود، همچنین داشتن ساعت زنگ مقاومتی در آموزش و پرورش هم‌زمان با بازگشایی مدارس و معرفی زندگی شهدا در دانشگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی ادامه داد: نیروهای جهاد هر سال برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را برگزار می‌کنند و مرکز رسیدگی به مساجد نیز با اختصاص سخنرانان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه به تبیین اهداف دفاع مقدس می‌پردازند.

افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از یادمان‌های شهدای گمنام در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین درباره برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته دفاع مقدس گفت: امسال با هماهنگی صورت گرفته تعدادی از کتب چاپ شده به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد و صدا و سیما نیز در این ایام تولید و پخش برنامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس در دست انجام دارد و پیشکسوتان این عرصه با حضور در لشگر 16 زرهی قزوین به بیان خاطرات خود می‌پردازند.
وی اذعان کرد: در هفته دفاع مقدس افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از یادمان‌های شهدای گمنام توسط فرماندهان در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود؛ همچنین در دومین روز از هفته دفاع مقدس تجلیل از سربازان و شهدای مدافع حرم استان توسط نیروهای مسلح صورت می‌گیرد.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: فضاسازی و آذین‌بندی فضای شهر توسط فرماندهان، شهرداران و دیگر دستگاهایی انجام می‌گیرد.
وی در پایان گفت: با شروع شده نمایش "فصل شیدایی" توسط جبهه فرهنگی استان بخشی از این برنامه به موضوع دفاع مقدس و شهدای شاخص اشاره دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان