۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آقای روحانی! فرمایش امام (ره) را از یاد برده‌اید که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»/ امتیازات بیشتر از پهلوی ملعون به بیگانگان در قراردادهای جدید نفتی
کد خبر: ۲۱۲۷۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آقای روحانی! فرمایش امام (ره) را از یاد برده‌اید که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»/ امتیازات بیشتر از پهلوی ملعون به بیگانگان در قراردادهای جدید نفتی

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: آقای روحانی‌! گفته‌اید برجام باعث عزت مردم شده است؛ باید به جنابعالی گفت عزت را شهدای عزیز و خانواده معزز آنها به این مملکت دادند.

آقای روحانی! فرمایش امام (ره) را از یاد برده‌اید که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»/ امتیازات بیشتر از پهلوی ملعون به بیگانگان در قراردادهای جدید نفتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه 20مرداد 95) خود، درباره برجام، اظهار داشت: دولت آمریکا با گذراندن نزدیک 52 لایحه و قطعنامه در کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان و سنا -که اکثر آنها روی برجام در تضاد کامل هستند- بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رساند.

وی افزود: آیا پس از این همه بدعهدی و خلف وعده و نقض آشکار برجام زمان آن فرا نرسیده که دولت مطابق قانون و شروط وضع شده در پذیرش برجام در پی انجام اقدام متقابل باشد؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون برجام اشاره به کمبود منابع اورانیوم در ایران کرده که با توجه به لزوم استفاده از این انرژی برای تضمین امنیت و تامین انرژی مورد نیاز صنایع کشور، این سازمان باید از دیگر کشورها الگوگیری کند. این سازمان متاسفانه در برخی موارد عقب‌نشینی‌های جدی را انجام داده که امید است به یک تجربه تاریخی تبدیل شده و مایه عبرت همگان قرار بگیرد.

شهریاری بر همین اساس اضافه کرد: آقای روحانی‌! در مصاحبه اخیر خود گفته‌اید برجام باعث عزت مردم شده است؛ باید به جنابعالی گفت عزت را شهدای عزیز و خانواده معزز آنها به این مملکت دادند، عزت را جانبازانی دادند که یا قطع نخاع شده و بر روی ولیچر هستند یا مورد اصابت بمب‌های شیمیایی دشمن قرار گرفتند و یا هم اکنون روی تخت آسایشگاه‌ها حتی قادر به نفس کشیدن نیستند، عزت را رزمندگان و آزادگانی به این مملکت دادند که به گفته امام راحل در 8 سال دفاع مقدس ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستند و درنهایت عزت را خداوند به انسان‌ها می‌دهد.

وی ادامه داد: جناب آقای روحانی! فرمودید برجام سایه تهدید جنگ را از سر ملت برداشته است؛‌ به نظر می‌رسد فرمایش حضرت امام (ره) را از یاد برده‌اید که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». اگر منظور حضرت‌عالی رجزخوانی مقامات آمریکایی است که مساله روی میز بودن و زیر میز بودن گزینه‌های نظامی را مطرح می‌کردند، هم اکنون نیز این مساله را دائم مطرح می‌کنند. برجام در این مورد چیزی را عوض نکرده است.

«جناب آقای رئیس جمهور! قرار بود با پذیرفتن برجام و اجرایی کردن آن از سوی ایران تحریم‌ها یکجا برداشته شود که متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه روز به روز بدعهدی‌های آمریکای بدعهد بیشتر شد و نه تنها خود قدم مثبتی برنمی‌دارد بلکه اجازه سرمایه‌گذاری  اروپایی‌ها را نیز در ایران نمی‌دهد. در ایران هدف از پذیرفتن برجام رفع مشکلات اقتصادی، بهبود معیشت مردم، رفع بیکاری و خارج شدن از رکود بود که متاسفانه هنوز هیچ کدام اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: نمایندگان عزیز!‌ احتمالا اخبار مربوط به تدوین مدل جدید قراردادهای نفتی از سوی وزارت نفت را شنیدید و مطلع هستیم که انتشار مصوبه هیات دولت باعث نگرانی‌های جدی شده که آسیب‌پذیری کشور را بیشتر کرده و خطر ایجاد کرسنت‌های متعدد را به مراتب افزایش می‌دهد. متاسفانه مبانی حقوقی، فنی، مالی و اقتصادی این قراردادها به شدت ضعیف و ناشی از «ما نمی‌توانیم» بوده است و بیشتر از امتیازاتی است که حکومت پهلوی ملعون به بیگانگان داد.

شهریاری در بخش دیگری از نطق خود یادآور شد: نمایندگان محترم! آیا مطلع هستید که جمع‌بندی جلسات اقتصاد مقاومتی در حضور مدافعان و منتقدان برجام منتج به این شد که این الگو در 13 مورد دارای ایراد اساسی است. اگر وزارت نفت برای میادین مشترک و به تاراج رفتن سرمایه‌های ملی نگران است چرا دست شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را بسته است شرکتی که به صراحت اعلام می‌دارد پیشنهادهای متعدد و بهتر از آی‌پی‌سی(IPC) از سوی شرکت‌های خارجی دریافت کرده و وزیر نفت قول داد به شرط محرمانه نگه داشتن این موضوع و کمک به جلو بردن آی‌پی‌سی توسط مناطقی، ابتدا اجازه عقد قرارداد مجزا به آنها بدهد ولی اینگونه آنها را ساکت کرده است.

این نماینده همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم قرارداد اولیه برای اصلاح تمام ایرادات در مصوبه اصلاحی اخیر دولت متاسفانه چند مورد اصلاح شده و بقیه به قوت خود باقی است و با یک متن ضعیف و ذلیلانه به مدت 20 تا 32 سال به شرکت‌های نفتی خارجی واگذار شده است. متاسفانه قول و قرارهای رئیس جمهور در سفرهای استانی محقق نمی‌شود و به گفتار درمانی بیشتر شبیه است تا کارهای اجرایی.

شهریاری با اشاره به عدم تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور در سفرهای استانی،‌ خطاب به روحانی عنوان کرد: مردم محروم سیستان و بلوچستان فقیرترین مردم کشور هستند. این که می‌گویید تورم کاهش پیدا کرده قبلا می‌گفتید که باید جیب مردم را دید ولی آقای روحانی! جیب مردم خالی است چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ چرا بیشتر کارهای انتخاباتی و سیاست‌بازی در سال آخر اتفاق می‌افتد؛ چرا وزیران مربوطه را مجبور کردید از برجامی که اصلا تحقق پیدا نکرده دفاع کنند؟ چرا این همه جوان بیکار تحصیل‌کرده داریم.

وی در خاتمه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از رئیس جمهور خواست تا به آنها رسیدگی کند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان