۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۱۷۰ هزار موقوفه در سامانه موقوفات کشور ثبت شده است
کد خبر: ۲۱۲۷۵۶ نویسنده: حجت‌الاسلام علی محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

بیش از ۱۷۰ هزار موقوفه در سامانه موقوفات کشور ثبت شده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت بیش از ۱۷۰ هزار موقوفه در سامانه موقوفات کشور خبر داد.

بیش از ۱۷۰ هزار موقوفه در سامانه موقوفات کشور ثبت شده است
حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ارتقاء بهره‌وری موقوفات را مهم‌ترین برنامه ساماندهی موقوفات در سال جاری عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم و حمایت مسئولان دستگاه‌های ذیربط در این زمینه یک امر جدی است.
وی در ادامه با اشاره به تعداد موقوفات کشور افزود: در سطح کشور تا به امروز بیش از 170 هزار موقوفه در قالب حسینیه‌ها، مساجد و تکایا در مجموعه موقوفات کشور به ثبت رسیده و البته همچنان نیز ادامه دارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم بتوانیم به موقوفاتی که تاکنون به ثبت نرسیده است، رسیدگی کرده و در سامانه موقوفات ثبت کنیم.
وی تاکید کرد: مردم اگر بهره‌وری صحیح موقوفات را ببینند و از خدمات و آثار وقف بهره‌مند شوند به طور قطع اعتمادشان افزایش می‌یابد و همچنین برای ایجاد وقف‌های جدید تشویق می‌شوند.
محمدی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در دو بعد فیزیکی و فرهنگی وظیفه توسعه بقاع متبرکه را بر عهده دارد که به لحاظ فیزیکی و عمرانی بقاع امامزادگان، این مهم در سطح کشور شروع شده و برنامه 5 ساله تا پایان سال 99 تهیه و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است و امیدواریم که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده اقدامات لازم را به انجام برسانیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: در بُعد فرهنگی، تبلیغی و نرم افزاری نیز نسبت به عمران و آبادانی امامزادگان اقدام شده تا برنامه‌های فرهنگی، تبلیغاتی و مذهبی نیز داشته باشیم.

ضرورت ایجاد وقف در حوزه سلامت و پیشگیری
محمدی یادآور شد: سازماندهی نماز جماعت، برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی در مناسبت‌ها، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، ارائه مشاوره و حفظ قرآن از برنامه‌های فرهنگی است که در امامزادگان و بقاع متبرکه شروع شده و تلاش می‌شود که در همه امامزادگان و بقاع متبرکه نیز تحقق پیدا کند.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد وقف‌های قرآنی تصریح کرد: اداره برنامه‌های قرآنی نیاز به حمایت و درآمدهای مستمر دارد که امیدواریم با همکاری مردم در ایجاد وقف‌های قرآنی، درآمدهای حاصل از آنها صرف فعالیت‌های قرآنی شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: بحث ازدواج جوانانی که نیاز به مساعدت دارند، حمایت از بیماران بی‌بضاعت و تامین هزینه درمان بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج، وقف در حوزه بهداشت و سلامت و محیط زیست از جمله وقف‌های مهم است.
وی خاطرنشان کرد: واقفان باید با شناسایی مشکلات، نیات خود را در آن راستا عملی کنند، یکی از موضوعات مهم این است که موقوفاتی را احیا کنیم که درآمدش برای آموزش و آگاهی آحاد جامعه در زمینه بهداشت و پیشگیری هزینه شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان