۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نعمتی; استرس المپیک بیشتر از پارالمپیک است/نگذارید معلولیت شما را شکست دهد!
کد خبر: ۲۱۲۷۴۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نعمتی; استرس المپیک بیشتر از پارالمپیک است/نگذارید معلولیت شما را شکست دهد!

پرچمدار کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک ریودوژانیرو در گفت‌وگویی گفت:حریفم قوی بود و استرس مسابقات المپیک بیشتر از پارالمپیک است.

نعمتی; استرس المپیک بیشتر از پارالمپیک است/نگذارید معلولیت شما را شکست دهد!

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، زهرا نعمتی، قهرمان کشورمان در رشته تیراندازی با کمان در مسابقات المپیک و پارالمپیک ریو 2016 در مصاحبه‌ای که روزنامه گاردین انگلیس انجام داده، اظهارداشت:مثل یک نوازنده پیانو که دستانش را از دست داده، به عنوان یک قهرمان تکواندو قادر به استفاده از پاهایم نبودم.

در مسابقات لندن، می‌خواستم جوانان ایران را نشان دهم. به خصوص دختران را و بگویم که خانم‌های ایرانی چیزی کم از دیگران ندارند و ما می‌توانیم برنده مسابقات پارالمپیک شده و مدال بگیریم.می‌خواستم این کلیشه را بشکنم و خوشحالم که این کار را کردم

وی که کسب یک مدال طلا از پارالمپیک دیگر را هدف خود قرارداده، افزود: مهم‌ترین چیز این است که خودت را باور داشته باشی. آنوقت هر رویایی می‌تواند تحقق یابد.

گزارشگر روزنامه انگلیسی به نقل از خانم فاطمه،‌مادر زهرا نعمتی عنوان کرد زمانی که فرزندش چند سال قبل دچار حادثه شد، همواره لبخند بر چهره داشت و هیچگاه ناله و گریه نکرد.

نشریه مذکور همچنین به نقل از یکی از هم‌تیمی‌هایش عنوان کرد نعمتی همیشه مصمم در تمرینات شرکت کرده و زمانی که دیگران خسته از کار دست کشیده‌اند، وی همچنان با شور و اشتیاق به تمرین ادامه داده است.

 

در مصاحبه انجام گرفته قهرمان رشته تیراندازی با کمان کشورمان ادامه داده است: تیراندازی باعث مرا مستحکم می‌کند و معنای قدرت و توانایی را برایم مشخص می‌کند. وقتی 18 ساله بودم، قابلیت قدم زدن را در یک حادثه رانندگی از دست دادم. نزدیک بود زندگی‌ام را از دست دهم. اما من شانس زندگی کردن داشتم.

نعمتی در مورد عملکردش در ریو نیز اظهارداشت : تیراندازی همچنین نیاز به قلبی آرام دارد. من نهایت تلاشم را کرد و بهترین توان خود را ارائه کردم. اما حریف من واقعا خوب بود. همین خود عاملی برای شکستم بود.

وی در مورد تفاوت مسابقات با پارالمپیک نیز عنوان کرد: تفاوت پیکارها در استرسی است که اینجا داشتم.مسابقات المپیک بیشتر استرس دارد.

نعمتی در پایان خطاب به همه ورزشکاران معلول جهان عنوان کرد: اجازه ندهید معلولیت شما را شکست دهد.

انتهای پیام/س

 

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان