۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افتتاح نمایشگاه فرهنگی ایران در برزیل همزمان با بازی‌های المپیک ریو
کد خبر: ۲۱۲۶۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

افتتاح نمایشگاه فرهنگی ایران در برزیل همزمان با بازی‌های المپیک ریو

نمایشگاه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریو با حضور سفیر کشورمان،مقامات اتاق بازرگانی دو کشور ایرانیان مقیم و علاقمندان فرهنگ و هنر ایران افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه فرهنگی ایران در برزیل همزمان با بازی‌های المپیک ریو

به گزارش خبرنگار اعزامی صبح قزوین از ریو، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قانع زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره تاریخ و تمدن غنی ایران، سرزمین ایران را مهد دانشمندان، شاعران و ادبایی همچون ابن سینا، ابوریحان بیرونی، حافظ شیرازی، خیام نیشابوری، فردوسی و صدها تن دیگری دانست که در شکل گیری، تحول و پیشرفت علوم و تمدن جهان نقش موثری داشته اند.
قانع زاده با اشاره به برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 گفت: این بازیها این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم گوشه ای از زیبایی ها و هنر های ایرانی از جمله صنایع دستی ایران را امروز در معرض دید عموم قرار دهیم.
در این نمایشگاه مجموعه ای متنوع از صنایع دستی، فرش، تابلو فرش و تصاویر و اطلاعات جاذبه های گردشگری کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این نمایشگاه که به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل تنظیم و راه اندازی شده است، از تاریخ19 مرداد لغایت دهم شهریور ماه و همزمان با بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 دائر خواهد بود.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان