۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آسیب پذیرترین محصولات کشاورزی را بشناسید.
کد خبر: ۲۱۲۶۴۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آسیب پذیرترین محصولات کشاورزی را بشناسید.

یک کارشناس بهداشت گفت: سبزیجات پوست محافظی ندارد و از آسیب پذیر ترین محصولات کشاورزی هستند .

آسیب پذیرترین محصولات کشاورزی را بشناسید.
آزمون کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت جنوب تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ گفت: سبزیجات ممکن است در مزارع با فاضلاب آغشته شود به همین دلیل قبل از مصرف آن ها را ضد عفونی کنید.

آزمون یکی از راه های میکروب کشی و ضدعفونی کردن سبزیجات را استفاده از مایع ظرفشویی دانست و افزود: به گفته بسیاری از متخصصان استفاده از مایع ظرفشویی برای مرحله انگل زدایی سبزیجات زیانبار است، اما با توجه به اینکه محصولاتی همچون کلم، سبزی و کاهو به صورت خام مصرف می شود باید برای پاکسازی نسبت به تخم انگل از این مایع استفاده کرد.

این کارشناس بهداشت درباره ضد عفونی کردن سبزیجات با محلول های دیگر اظهار داشت: برای ضد عفونی کردن سبزیجات علاوه بر مایع ظرفشویی از پودر پر کلرین 70 درصد، آب ژاول 5 و10 درصد نیز می توان استفاده کرد. 

وی در خصوص نحوه گندزدایی با محلول ضدعفونی کننده تاکید کرد: ابتدا برای برطرفی گل و لای سبزی آن را پاکسازی و بعد شست و شو دهید سپس جهت از بین بردن میکروبها یک گرم (نصف قاشق چایخوری) محلول ضدعفونی کننده را در یک ظرف 5 لیتری پر از آب ریخته و آن را برای تهیه محلول گندزدایی کاملا حل کنید بعد سبزیجات را برای مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید و درآخر آن را با آب خنک بشورید.

 آزمون در پایان بیان کرد: اگر سبزیجات به طور کامل ضدعفونی نشود انگل باقیمانده در آن باعث ایجاد بیماری های عفونی روده ای( همچون اسهال،خصبه، وبا) در افراد می شود.

انتهای پیام

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان