۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قزوین رتبه اول کشور در پرداخت زکات
کد خبر: ۲۱۲۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد:

قزوین رتبه اول کشور در پرداخت زکات

مدیرکل کمیته امداد قزوین اظهار داشت: قزوین یکی از استان هایی است که در زمینه کمک و مشارکت های مردمی علی رغم دارا بودن یک درصد از جمعیت کشور، رتبه سوم کشوری و در جمع آوری زکات رتبه اول را داراست.

قزوین رتبه اول کشور در پرداخت زکات

 به گزارش صبح قزوین، صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین به مناسبت 14اسفندماه، سالروز تشکیل نهاد مستضعفین به فرمان امام (ره) با تاکید بر سخنان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در راستای توسعه مناطق محروم و گفتمان امدادی فرمودند: "هرچه می توانید روحیه کمک به مردم را زنده کنید.
"

صفری با اشاره به اینکه، تمامی کارهایی که در این نهاد صورت می گیرد به ارزش های اسلامی از جمله، کمک به ایتام و نیازمندان در ابعاد فکری، عاطفی، معنوی و درمسئله انفاق اتکا دارد.

وی در ادامه افزود: میانگین سرانه کمک به ایتام در خصوص کمیته امداد امام خمینی  استان 113 هزار و 600تومان است که این رقم در کشور به 56هزار تومان می رسد.

صفری با بیان اینکه، در سال 90، 11میلیارد ریال کمک های مردمی دریافت و به نیازمندان تحویل داده شد، عنوان کرد: 4/7 درصد از جمعیت استان تحت پوشش این نهاد هستند .

وی با بیان اینکه 5/59 درصد  افراد تحت پوشش، از بعد خانواری مربوط به زنان سر پرست خانوار هستند به وام های خود اشتغالی اشاره کرد و افزود: میانگین سطح پرداخت  وام اشتغال 10میلیون تومان و مشاغل خانگی 5میلیون تومان است.

صفری تصریح کزد: پنج مولفه تاثیرگذار ازجمله، استعداد سنجی، آموزش، مهارت آموزی، اجرا و مهارت های تخصصی و بازاریابی، استقلال معیشتی افراد تحت پوشش را دربرمی گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: نکته دیگری که در حوزه توانمند سازی لحاظ  نموده ایم مساله مسکن است که 479 واحد خریداری شده که از این میان 154 واحد در روستا و 325 واحد در شهرها تحویل نیازمندان داده شد.

انتهای پیام/4003/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان