۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین زنگنه اختصاص درآمد نفتی به یارانه‌ها را برای صنعت نفت فشل‌کننده خواند
کد خبر: ۲۱۲۵۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

زنگنه اختصاص درآمد نفتی به یارانه‌ها را برای صنعت نفت فشل‌کننده خواند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: وزیر نفت در جلسه کمیسیون اعلام داشت که ۳۸ هزار میلیارد تومان از مجموع درآمد نفتی کشور بابت یارانه تحویل خانوارها می‌شود که صنعت نفت را فشل کرده است.

زنگنه اختصاص درآمد نفتی به یارانه‌ها را برای صنعت نفت فشل‌کننده خواند

علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، درباره جلسه بعداز ظهر امروز کمیسیون انرژی به حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و معاونان وی در کمیسیون و ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی‌اش اشاره کرد و گفت: وزیر نفت اعلام داشت که برای فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نفت برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه به 200 میلیارد تومان بودجه نیازمندیم که حدود 62 میلیارد تومان آن سهم شرکت نفت است که تحقق آن ممکن نیست. 

وی با اشاره به اینکه وزیر نفت تنها 15 میلیارد دلار از بودجه لازم برای پروژه‌های حوزه نفت را عملیاتی خوانده است، اظهار داشت: آقای زنگنه یادآور شد که این فاصله را باید از طریق سرمایه‌گذاری خارجی پر کنیم.

ادیانی از قول زنگنه از برنامه جدی دولت جهت گازرسانی به همه روستاهای کشور تا سال آینده خبر داد و گفت: در ادامه وزیر نفت به تاثیر تحریم‌ها و صنعت نفت کشور پرداخت و تصریح کرد که در ابتدای تصدی مسئولیتش در وزارت نفت به واسطه تحریم‌ها 700 هزار بشکه نفت صادرات داشتیم که اکنون با میعانات گازی به 2 میلیون بشکه رسیده است و موقق شده‌ایم که در بازار نفت خود بخشی از نواقص را پر کنیم.

وی ادامه داد: وزیر نفت در بخش دیگری از گزارش خود که استخدام 60 هزار نیروی انسانی به مجموعه وزارت نفت در زمان دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و آن را مسئله‌ای مهم برای این وزارتخانه خواند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: وزیر نفت همچنین اعلام داشت که در طول سال حدود 40 هزار میلیارد تومان از مجموع درآمد نفتی کشور بابت یارانه تحویل خانوارها شده که موجب فشل شدن صنعت نفت کشور می‌شود و اکنون برای توسعه پالایشگاه‌ها و تجهیز صنعت نفت کشور با کمبود منابع روبرو هستیم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان