۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است/ باید متفاوت از گذشته عمل کنیم
کد خبر: ۲۱۲۴۸۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است/ باید متفاوت از گذشته عمل کنیم

قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است و تلاشی جدی آغاز شده است که همه جریانات و طیف‌های مختلف اصولگرا بر روی رویکرد جدید صحه بگذارند.

جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است/ باید متفاوت از گذشته عمل کنیم

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به وضعیت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال 96 اظهار داشت: آنچه مشخص است این که جریان اصولگرایی باید متفاوت از اصلاح‌طلبان حرکت کند چراکه یک انتخابات کاملا سیاسی و دیگری کاملا اجتماعی است و این انتخابات بر یکدیگر تاثیر دارند لذا ما با دو موضوع متفاوت مواجه هستیم.

سروری ادامه داد: اصلاح‌طلبان امروز برای انتخابات مصداق‌شان روشن است و آنها به یک مفاهمه مشترکی به صورت جبری بر روی روحانی رسیده‌اند و این موضوع موجب انسجام آنها خواهد شد و تفرقه‌ای که در تعیین مصداق به وجود می‌آید، اصلاح‌طلبان در حال حاضر ندارند.

این فعال سیاسی در عین حال با بیان اینکه این مسئله برای اصلاح‌طلبان به جای فرصت تبدیل به تهدید شده است، اظهار داشت: آنها از یک طرف نمی‌توانند از روحانی عبور کنند و از طرف دیگر دولت کارنامه درخشانی را ارائه نکرده و عملا اجماع اصلاح‌طلبان بر روی آقای روحانی تمام هزینه‌های ناشی از عدم کارکرد مثبت وی را در سبد اصلاح‌طلبان خواهد گذاشت.

نماینده سابق مجلس با اشاره به کاهش رای روحانی در انتخابات مجلس خبرگان نسبت به گذشته تصریح کرد: این مسئله زنگ خطری را برای اصلاح‌طلبان به صدا درآورده است.

*اجماع اصلاح‌طلبان بر روی گزینه روحانی

قائم مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه آنچه می‌توان از جبهه اصلاح‌طلبان استنباط کرد اجماع آنها بر روی گزینه روحانی است، افزود: وضعیت اصولگرایان کاملا متفاوت است، اگر ما در تعیین مصداق مقدمه‌ای را طی نکنیم این امر موجب انشقاق و تفرقه در جریان اصولگرایی خواهد شد.

* تشریح سازوکار اصولگرایان برای رسیدن به تفاهم

وی درباره ساز و کار این مقدمه برای رسیدن به تفاهم اظهار داشت: مقدمه این است که ما ابتدا باید به یک مفاهمه مشترک برای رسیدن به یک مصداق برسیم که الزاما ما را به یک گزینه برساند و با یک کاندید وارد عرصه انتخابات شویم لذا اگر قرار باشد شکل دیگری صورت بگیرد قطعا سبد رای اصولگرایان آسیب خواهد دید.

سروری با بیان اینکه ما ابتدا باید به فرایندی که منجر به ائتلاف، همزبانی و گفتمان مشترک می‌شود برسیم یادآور شد: باید متفاوت از گذشته عمل کنیم چراکه تجربه گذشته نشان داده مدل‌های قبلی کارکرد خود را از دست داده و ما قطعا باید با مدل جدیدی که چهره جدیدی از جریان انقلاب را نشان می‌دهد به نتیجه برسیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان تصریح کرد: جلسات اصولگرایان وجود دارد و من اطلاع دارم،‌ در واقع یک تلاش جدی آغاز شده تا همه جریانات و طیف‌های مختلف اصولگرا بر روی این مدل و رویکرد جدید صحه بگذارند لذا این جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در حال حاضر باید به شکل غیررسانه‌ای مسائل را پیگیری کنیم تا دچار حاشیه نشویم، درباره سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی مبنی بر از سرگیری جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: ایشان به عنوان یک محور تعیین‌کننده و وحدت‌بخش در جریان اصولگرا نقش موثری را دارند.

سروری درباره نحوه شکل‌گیری این فرآیند نیز تصریح کرد: در همین حد که دوستان بدانند این فرایند به صورت گسترده‌ای در حال شکل‌گیری است کفایت می‌کند؛ از این رو روند خوبی شروع شده و می‌تواند بسیار امیدبخش بوده و در آینده ما را به وضعیت مشخصی برساند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان