۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پزشکان قزوینی ناجی کودکان تصادفی شدند
کد خبر: ۲۱۲۴۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در بیمارستان شهید رجایی؛

پزشکان قزوینی ناجی کودکان تصادفی شدند

سه کودک زیر ۱۰ سال که بر اثر تصادفی در قزوین در بیمارستان شهید رجایی بستری شده بودند نجات پیدا کردند.

پزشکان قزوینی ناجی کودکان تصادفی شدند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سیامک یعقوبی، فوق تخصص آی سی یو مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین از نجات جان سه کودک زیر ۱۰ سال در این مرکز در هفته دوم مرداد 1395 خبر داد.

تیم پزشکی، امید را در مادر کودک زنده کرد
وی در مورد نجات کودکی 10 ساله اظهار کرد: بیمار به هنگام پذیرش، دچار خونریزی مغزی و کاهش سطح هوشیاری بود و همچنین شریان بازوی دست راستش قطع شده بود که کار را برای جراحی سخت کرده بود؛ ولی دکتر فرزین پاک فطرت، فوق تخصص ترمیمی و جراحی، با قبول خطر عمل، با موفقیت کامل او را درمان کرد، آنگونه که بعد از هفت روز بیمار توانست با مادر خود صحبت کند.
یعقوبی با اشاره به اینکه تیم پزشکی و پرستاری مرکز با اقدام جسورانه و به موقع و همچنین تداوم مراقبت‌ها این کودک را از مرگ حتمی نجات داد؛ ادامه داد: مادر کودک، هنگام واژگون شدن اتومبیل، وقتی صحنه پرت شدن او را به بیرون دیده بود، امیدش برای زنده ماندن فرزندش کم رنگ شده بود.

لبخند به زندگی پس از یک هفته
بنا به اظهار این فوق تخصص آی سی یو، دومین کودک، بیمار شش ساله ای بود که به علت تصادف، دچار خونریزی مغزی شده بود و توسط دکتر مهران مرادی، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، با مهارت عالی، جراحی شد.
وی افزود: این بیمار بعد از مراقبت‌های ویژه در بخش آی سی یو به ویژه با تلاش پرستاران، بعد از یک هفته، لبخندی به مادر نگرانش، زد.

خروج کودک سه ساله از کما
به گفته این مسئول، سومین کودک، بیمار سه ساله‌ای بود که بعد از زیرگرفتن او توسط اتومبیلی، دچار خونریزی در دو قسمت چپ و راست مغز شده بود.
یعقوبی با بیان اینکه در عملی سخت و نفس گیر، دکتر مهران مرادی، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، این بیمار را جراحی کرد؛ عنوان کرد: کودک بعد از 10 روز قرار گرفتن در وضعیت کما، با باز کردن چشم، دریچه امید را برای پدر و مادرش گشود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان