۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زندگینامه روحانی شهید "نصرت الله انصاری" چاپ و منتشر شد
کد خبر: ۲۱۲۴۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

به همت حوزه هنری قزوین؛

زندگینامه روحانی شهید "نصرت الله انصاری" چاپ و منتشر شد

کتاب "شیخ نصرت" - زندگی و مبارزه روحانی شهید نصرت الله انصاری- نوشته: «روح الله شریفی» - نویسنده ادبیات پایداری –به چاپ رسید.

زندگینامه روحانی شهید "نصرت الله انصاری" چاپ و منتشر شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، کتاب "شیخ نصرت" تلاشی برای بازشناسی نقش یک روحانی انقلابی است که از سال 1338 با حضرت امام خمینی(ره) آشنا می شود، چهار سال بعد در سن 22 سالگی و در بحبوحه قیام 15 خرداد 1342 به مبارزه با فعالیت های بی سر و صدای میسیونرهای آمریکایی در عصمت آباد واقع در منطقه بویین زهرا ی قزوین می پردازد.
این کتاب کوشیده با نگاهی پرسش گر به دلایل دستگیری و شهادت شهید انصاری بنگرد و زنگار از چهره مردی بردارد که امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده اش بر مظلومیت او گریست.

کتاب "شیخ نصرت" در 5 فصل اصلی و توالی زمانی آن از سال 1320 تا 1358 را شامل می شود. محتوای مطالب بر اساس مصاحبه ها و اسناد آرشیوی استوار است، اما کتاب به گونه ای تنظیم شده که خواننده از خواندن اسناد بی نیاز نیست و اطلاعات تکمیلی را باید در فصل های پایانی بیابد.
گفتنی است؛ کتاب "شیخ نصرت" در 165 صفحه، با قطع رقعی و شمارگان 10000 نسخه به همت حوزه هنری قزوین، توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان