۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خون دماغ شدن در فصل تابستان/با روغن های طبیعی در گرما بینی را چرب کنید
کد خبر: ۲۱۲۴۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

خون دماغ شدن در فصل تابستان/با روغن های طبیعی در گرما بینی را چرب کنید

خشکی، حرارت و گرمای هوا، منبسط شدن و پاره گی مویرگ های داخل بینی مهمترین علت خونریزی بینی در فصل تابستان است.

خون دماغ شدن در فصل تابستان/با روغن های طبیعی در گرما بینی را چرب کنید
مهدی خواجوی رییس انجمن گوش، حلق و بینی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان، گفت: شیوع خونریزی بینی در جوانان و کودکان در تابستان بیشتر از افراد مسن و بزرگسال است.

رییس انجمن گوش،حلق و بینی ادامه داد: هوای خشک و مستقیم،گرما و فعالیت های بدنی بیرون از خانه باعث می شود، در اثر دفع گرما رگ های سطحی پر خون تر شوند و این پرخونی باعث گشادتر شدن رگ ها و خونریزی بینی می شود.

وی گفت: عمل دستکاری بینی در کودکان و کندن ترشحات خشک شده بسیار شایع است که این نوع خونریزی ها شدت زیادی ندارد و با گذاشتن پنبه و فشار دادن لبه های بینی به راحتی کنترل می شوند. 

رییس انجمن گوش، حلق و بینی ایران گفت: برخی افراد به طور مادرزادی مویرگ های داخل بینی در آن ها بیشتر منبسط می شود که این افراد به خصوص در دوران کودکی بیشتر در معرض خون دماغ شدن قرار دارند.

خواجوی درباره پیشگیری از خونریزی های بینی در فصل تابستان گفت: حتی الامکان در روز های گرم تابستان از رفتن به محیط های گرم وآفتابی خودداری کرده و از کلاه یا سایه بان استفاده کنید، استفاده از روغن های گیاهی بی ضرر  سبب نرم شدن مخاط بینی می شود و محیط هایی که در آن تنفس می کنیم خیلی سرد، گرم، خشک و آلوده نباشد.

این متخصص یادآور شد: نوع دیگری از خونریزی در افراد سالمند است که ناشی از فشار خون بالا، مشکلات عروقی و بیماری های ناشی از انعقاد خون است، این خونریزی ها معمولا مشکل ساز هستند و بایستی به متخصص مراجعه شود.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان