۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی ناشی از تفکر وابستگی است/ بدعهدی آمریکا قابل پیش‌بینی بود
کد خبر: ۲۱۲۴۱۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی ناشی از تفکر وابستگی است/ بدعهدی آمریکا قابل پیش‌بینی بود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی علت فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی را ناشی از خوشبینی و تفکر وابستگی برخی دولتمردان دانست و گفت: همانطور که ما پیش‌بینی می‌کردیم آمریکا بدعهدی‌های خود را در عمل هم نشان داد.

فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی ناشی از تفکر وابستگی است/ بدعهدی آمریکا قابل پیش‌بینی بود

محمد اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ،‌ با اشاره به فرافکنی دولت نسبت به نقض عهد طرف غربی در برجام اظهار داشت: در درجه اول باید گفت که ما درباره آمریکا پیش‌بینی می‌‌کردیم که آنها به تعهدات خود عمل نخواهند کرد چرا که حضرت امام نیز به آمریکا لقب شیطان بزرگ دادند و ما انتظاری جز فریب و دو رویی از آمریکا نداریم.

کوثری با بیان اینکه دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده ما باید به این توصیه‌ها گوش می‌دادند و توجه می‌‌کردند، افزود: همانطور که ما پیش‌بینی می‌کردیم آمریکا بدعهدی‌های خود را در عمل هم نشان داد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: دولت و تیم مذاکره‌کننده در این شرایط باید از این موضوع شکایت کنند تا 1+5 این مسئله را پیگیری کند که البته رسیدگی به آن هم نفعی ندارد ولی در نهایت این اسناد در تاریخ می‌ماند که تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی ما نسبت به این نقض عهد شکایت کرده است.

وی در عین حال با بیان این نکته که شکایت حالت تهاجمی نداشته و موضع ملتمسانه و سستی است تصریح کرد: مشخص بود که در برجام چیزی از 1+5 و به ویژه آمریکا عاید ایران نخواهد شد.

کوثری علت فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی را ناشی از خوشبینی و تفکر وابستگی برخی دولتمردان دانست و خاطرنشان کرد: اینها به فکر مردم نیستند و این یک مسئله بسیار خطرناک است.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم برای دوره بعد و سر صندوق‌های رای می‌توانند تصمیم بگیرند و این دولت را کنار گذاشته و با رای خود نشان دهند که از عملکرد دولت ناراضی هستند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان