۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش دوبرابری زایمان طبیعی در بیمارستان رحیمیان
کد خبر: ۲۱۲۲۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۱۷:۳۴ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز اعلام کرد:

افزایش دوبرابری زایمان طبیعی در بیمارستان رحیمیان

دکتر مهری بیان کرد: طی سال‌های اخیر با اجرای طرح خرید خدمت و کاهش هزینه‌های عمل زایمان طبیعی در بیمارستان رحیمیان شاهد افزایش دوبرابری زایمان طبیعی در بیمارستان رحیمیان بودیم.

افزایش دوبرابری زایمان طبیعی در بیمارستان رحیمیان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درالتاج تهرانی، عضو هیئت مدیره بیمارستان رحیمیان شهر الوند ظهر امروز(دوشنبه) در نشست تجلیل از خبرنگاران درباره طرح خرید خدمت پزشکان اظهار کرد: از 2 سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی با حکمی از سوی وزارتخانه طرحی را به اجرا گذاشت که خدمات بیشتری در بخش‌های تخصصی به بیماران ارائه دهد.
وی در ادامه افزود: بر مبنای طرح خرید خدمت قرار شد که درمانگاهی تحت عنوان کلینیک ویژه راه اندازی شود و پزشکان متخصص و فوق تخصص به جای حضور در مطب‌های خود هر روز از ساعت 15 تا 20 در درمانگاه‌ها برای ارائه خدمات به مردم حضور داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه به پزشکان شرکت کننده در طرح خرید خدمت 2 برابر هزینه دولتی ارائه می‌شود، عنوان کرد: در درمانگاه‌های تخصصی بیماران با همان هزینه دولتی 3500 ویزیت می‌شوند که بسیاری از پزشکان از این طرح استقبال کردند.

وی ادامه داد: وظیفه علوم پزشکی این بود که این طرح در بسیاری از بیمارستان‌ها اجرایی شود و بیمارستان رحیمیان نیز در این طرح پیشقدم شد، اما 2 مشکل در این زمینه وجود داشت، ابتدا اینکه پزشکان متخصص در همه حوزه‌ها و همچنین فضای لازم برای این طرح وجود نداشت.
 تهرانی از راه‌اندازی طرح کلینیک ویژه از اسفند 94 خبر داد و گفت: در بیمارستان رحیمیان تابلویی تحت عنوان کلینیک تخصصی وجود ندارد؛ اما ما با دعوت برخی از پزشکان در حال اجرای این طرح هستیم.
وی عنوان کرد: بسیاری از مردم خواستار ارائه خدمات کامل در این طرح هستند؛ به علت کمبود بودجه امکان ارائه همه خدمات وجود ندارد اما با تامین بودجه از سوی علوم پزشکی امکان ارائه خدمات در حوزه‌های چشم، گوش و حلق و بینی و اعصاب فراهم خواهد شد.

بیمارستان رحیمیان بالاترین رتبه زایمان طبیعی را در بین بیمارستان‌های خصوصی استان دارد

در ادامه این نشست دکتر یونس مهری، قائم مقام ریاست بیمارستان رحیمیان شهرصنعتی البرز گفت: مسئولین شهری الوند معتقدند که تا زمانی که بیمارستان دولتی در شهرستان البرز نداریم؛ باید این طرح خری خدمت در بیمارستان رحیمیان اجرایی شود.
وی در ادامه افزود: در این طرح برای نمونه عمل زایمان با تخفیف انجام می‌شود و مراجعه کنندگان زیاد است؛ اما همان خانواده برای عمل فرزندش که شامل این طرح نمی‌شود، نمی‌تواند به مرکز ما مراجعه کند زیرا هزینه‌های بالایی را به خانواده‌اش تحمیل می‌کند و این فضا مراجعه خانوادگی را به مراکز ما کاهش می‌دهد.
این مسئول ادامه داد: بیشتر بیماران به واسطه بالا بودن هزینه‌های سرپایی کمتر مراجعه می‌کنند اما با اجرای این طرح آمار مراجعه کنندگان کمی افزایش یافت.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این بیمارستان اذعان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته ایران مقام اول را عمل سزارین دارد که در بیمارستان ما هم این موضوع آمار زیادی را به خود اختصاص داده بود، یعنی آمار 70 درصد سزارین به 30 درصد طبیعی.
دکتر مهری عنوان کرد: طی سال‌های اخیر با اجرای طرح خرید خدمت و کاهش هزینه‌های عمل زایمان طبیعی در بیمارستان رحیمیان این آمار برعکس شده و آمار عمل زایمان طبیعی به 70 درصد رسیده است و 30 درصد بقیه نیز به علت تشخیص پزشک معالج انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان رحیمیان بالاترین رتبه در افزایش زایمان طبیعی را در بین بیمارستان‌های خصوصی استان دارد، اذعان کرد: با فشار معاونت درمان میزان عمل سزارین در مجموعه بیمارستان‌های خصوصی از 90 درصد به 70 درصد کاهش یافته است.
در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال استان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان