۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پیش‌بینی استقبال ۱۰۰ هزار نفری از نمایش فصل شیدایی/ بلیط ۴ روز ابتدایی نمایش فروخته شد
کد خبر: ۲۱۲۱۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۱۵:۴۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی قزوین خبر داد:

پیش‌بینی استقبال ۱۰۰ هزار نفری از نمایش فصل شیدایی/ بلیط ۴ روز ابتدایی نمایش فروخته شد

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی قزوین گفت: پیش بینی می‌شود بین ۶ تا ۱۴ هزار نفر هر شب از نمایش فصل شیدایی بازدید کنند زیرا بلیط ۴ روز ابتدایی نمایش به سرعت فروخته شد.

پیش‌بینی استقبال ۱۰۰ هزار نفری از نمایش فصل شیدایی/ بلیط ۴ روز ابتدایی نمایش فروخته شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، نشست خبری نمایش بزرگ فصل شیدایی ظهر امروز(دوشنبه) با حضور عوامل تهیه نمایش، در سالن باغستان قزوین برگزار شد.
عباس کاظمی، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در قزوین، در این نشست ابراز کرد: نمایش فصل شیدایی از تهران آغاز و در شهرهای مختلف با عناوین مختلف به اجرا درآمد و حتی در پیاده روی اربعین سال گذشته نیز بخش‌هایی از آن در عراق اجرا شد.
وی افزود: این نمایش با کمیت و کیفیت بالا، در حال بین المللی شدن است و به دلیل شرایط خاصی که برای اجرای آن وجود دارد، در هر استانی امکان اجرای آن نیست اما قزوین افتخار این را پیدا کرده که میزبان این نمایش فاخر و بزرگ باشد.
کاظمی عنوان کرد: این نمایش از 20 تا 29 مرداد در قزوین اجرا خواهد شد و مجتمع هنری استاد سلحشور از ساعت 20 پذیرای میهمانان این نمایش است.
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) در ادامه اظهار کرد: قبل از آغاز نمایش نمایشگاهی در محل اجرا برپا شده که خانواده‌ها می‌توانند از آن بازدید کنند، همچنین نماز مغرب و عشا پیش از اجرای نمایش، اقامه می‌شود.
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی قزوین یادآور شد: این اولین تجربه قزوین در عرصه نمایش بزرگ است چنین نمایشی یک برنامه فرهنگی بی‌نظیر در استان محسوب می‌شود.
وی درباره اقدامات آماده سازی نمایش فصل شیدایی، اظهار کرد: مقدمات کار از ابتدای سال آغاز شد و 6 نقطه برای ساخت صحنه نمایش مورد مطالعه قرار گرفت.
کاظمی در ادامه گفت: از 25 خرداد عملیات مهندسی خاکریزی و خاکبرداری آغاز شد تا محل تعیین شده برای نمایش آماده شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر شب بین 6 تا 14 هزار نفر از این نمایش بازدید می‌کنند، وجود پارکینگ‌های مناسب، دغدغه بزرگی بود که در حال حاضر 2 پارکینگ نزدیک به مجتمع مرحوم سلحشور و پارکینگ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای این کار در نظرگرفته شده است.
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی قزوین اضافه کرد: با توجه به فاصله‌ای که بین مجتمع هنری مرحوم سلحشور و پارکینگ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وجود دارد، اتوبوس‌هایی در این محل حاضر شده و در نهایت نظم و احترام همشهریان را به محل نمایش منتقل می‌کنند.
وی تاکید کرد: از همشهریان تقاضا داریم که با انسجام و نظم مانع ایجاد ترافیک در این مسیر به ویژه در هنگام بازگشت شوند.
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین، درباره اهداف اجرای این نمایش، ابراز کرد: هدف گروه مهنا(مرکز هنری‌های نمایشی انقلاب اسلامی) این است که استعداد‌های استان در راستای اجرای نمایش قرار گیرند تا بعد ازاتمام این پروژه بتوانند خود آن‌ها نمایش و اقدامات فرهنگی از این دست را به اجرا درآورند.
وی عنوان کرد: گروه‎های مختلف پای این کار آمدند و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف به وجود آمد، همچنین از ظرفیت بی‌نظیر جوانان و نوجوانان استان در راستای پیشبرد این پروژه استفاده زیادی شد.
کاظمی با اشاره به نشست‌های متعدد با اقشار مختلف جامعه، افزود: همه استان درگیر این نمایش خواهند بود و همه شهرستان‌های قزوین نیز در این برنامه حضور و مشارکت خواهند داشت.
وی درباره تامین هزینه‌های نمایش فصل شیدایی، گفت: بخشی از هزینه‌ها به وسیله گروه مهنا و با دارا بودن امکانات و وسایل مورد نیاز تامین شده و بخش دیگر نیز با استفاده از ظرفیت دستگاه‎های مختلف و امکانات آن تامین می‌شود.
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی قزوین ادامه داد: هزینه ریالی زیادی برای این پروژه پیش بینی نشده و تلاش بر این است که با بهره‌گیری از ظرفیت ادارات و دستگاه‌ها و همچنین با استفاده از نذرهای فرهنگی، ملزومات مورد نظر تامین گردد.
کاظمی درپاسخ به سوال یکی از خبرنگار حاضر درباره عدم حضور و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در این نمایش، ابراز کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با توجه به ماموریت خود، در این عرصه به صورت جدی حضور نیافت و در مقابل در فضاهایی که چالش‌های فراوانی در آن‌ها داریم به صورت برجسته و با اهتمام وارد می‌شود.
وی افزود: وقتی اداره ارشاد به چنین مواردی می‌پردازد، قطعا وقتی برای سهیم شدن در فعالیت‌های فرهنگی مانند نمایش فصل شیدایی نخواهد داشت و در فضاهایی وارد می‌شوند که نیاز اصلی فرهنگی استان نیست.
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی قزوین تاکید کرد: ما هیچ‌گونه مانعی برای حضور اداره فرهنگ و ارشاد قزوین ایجاد نکرده‌ایم و از حضور آنان نیز استقبال می‌کنیم، البته انجمن هنرهای نمایشی اداره ارشاد به صورت مجزا در این عرصه در حال همکاری با عوامل نمایش هستند.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوب مردم قزوین، تاریخ اجرای این نمایش تمدید شود زیرا تا کنون بلیط 4 روز اول اجرا فروخته شده است.
کاظمی یادآور شد: بلیط‌های این نمایش رایگان است و ارائه بلیط به همشهریان در راستای دعوت از مردم و همچنین نظم دهی به مراسم است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان