۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجازه به دولت برای برداشت از دارایی‌های بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات یک سال
کد خبر: ۲۱۲۱۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اجازه به دولت برای برداشت از دارایی‌های بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات یک سال

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیته بررسی لایحه اصلاح بودجه سال ۹۵ مقرر کرد دولت تنها در یک سال برای پرداخت مطالبات از محل دارایی‌های بانک مرکزی برداشت کند و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به مجلس ارائه کند.

اجازه به دولت برای برداشت از دارایی‌های بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات یک سال

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ،‌ با اشاره به جلسه امروز کمیته بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 گفت: دولت در تبصره 35 لایحه اصلاحی خود پیشنهاد کرده بود 45 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارزش گذاری دارای‌های بانک مرکزی اعم از طلا و غیره که متعلق به ملت ایران است و همچنین از محل مابه التفاوت تسعیر ارز برای پرداخت مطالبات بانک‌ها به بانک مرکزی و مطالبات بانکها از دولت استفاده شود.

وی افزود: در جلسه امروز کمیته این جمع‌بندی حاصل شد تبصره 35 به این نحو اصلاح شود که اولا این پرداخت مطالبات از محل مذکور تنها در یک سال انجام شود و دوم اینکه عددها احصاء شود که مطالبات مربوط به کدام بانکهاست و سهم بانک‌های خصوصی و دولتی مشخص شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دیگر اینکه مقرر شد مشخص شود مطالبات بانک مرکزی از کدام یک از بانکها و همچنین اینکه مطالباتی که دولت ها از بانک دارند چه میزان است و اینکه  چه مقدار از دارایی‌ تحت اختیار هر یک از این بانکها به عنوان افزایش سرمایه دولت نزد بانک مورد نظر محسوب می‌شود. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تا مرکز پژوهش‌های مجلس دیوان محاسبات و بانک مرکزی جدول موضوعات فوق را تهیه و ارائه کند که البته این جدول برای به تائید سازمان حسابرسی رسمی نیز برسد.

وی در پایان گفت: در این جلسه بر این نکته تاکید شد که این اقدام نباید موجب افزایش پایه پولی کشور شود و از سوی دیگر باید مطالبات احراز قانونی شود و انجام هر مرحله از آن منوط به انجام صحیح مرحله قبلی است و هر سه ماه یکبار باید گزارش این اقدام را به کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان