۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان تحت سیستم نوین آبیاری قرار می‌گیرد
کد خبر: ۲۱۲۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

تا پایان سال جاری؛

۲۰ هزار هکتار از مزارع استان تحت سیستم نوین آبیاری قرار می‌گیرد

نیاز علی ابراهیمی پاک گفت: در صورت تامین اعتبار ، تا پایان سال جاری ۲۰ هزار هکتاراز اراضی کشاورزی تحت سیستم‌های نوین آبیاری قرار می گیرد.

۲۰ هزار هکتار از مزارع استان تحت سیستم نوین آبیاری قرار می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نیاز علی ابراهیمی پاک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه هماهنگی شرکت های مشاوره ای فنی آب و خاک که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال آینده حدود40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر سیتم های نوین آبیاری در استان خواهد رفت که در صورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری  20هزار هکتار آن اجرا خواهد شد.

وی افزود: از شرکت ها وپیمانکاران آبیاری نوین خواستاریم که در اجرای طرح های نوین آبیاری همکاری بیشتری با سازمان جهادکشاورزی داشته باشند .

ابراهیمی پاک با بیان اینکه طرح های نوین آبیاری در زیر چاه‌های مجاز اجرا خواهد شد، تاکید کرد: از پیمانکاران طرح های آب و خاک خواستاریم تا طرح های آبیاری نوین را اجرا کنند و نگران دریافت هزینه آن از دولت نباشند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:امسال دولت اعتبارات خوبی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری تامین کرده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات ؛ روند اجرای طرح های آب و خاک در استان سرعت بیشتری گیرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم در این نشست گفت : در اجرای طرح های آب و خاک باید اصول فنی و کارشناسی مد نظر قرار گیرد.

محمد حسین عطایی افزود : این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مشارکت بخش خصوصی ؛ اجرای طر های نوین آب و خاک را به شرکت های مشاوره ای فنی آب و خاک واگذار کرده است .

وی تصریح کرد : در حال حاضر در استان قزوین 35 هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده است که 10 هزار هکتار آن توسط کشاورزان و 25 هزار هکتار نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی با همکاری گسترده شرکت های فنی ومشاوره ای آب و خاک اجرا شده است .

عطایی تصریح کرد : طبق  برنامه ریزی انجام شده سالانه 20 هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در استان اجرا می شود که باید ازتخصص و تجربه شرکت ها و پیمانکاران طرح های آب و خاک در بخش خصوصی بهره مند شد
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان