۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عربستان و قطر نرمال؛ ایران و تروریست‌ها درگیر خلافت! /مستند ۳ قسمتی الجزیره برای کمک میدانی به تروریست‌ها + تصاویر
کد خبر: ۲۱۲۰۵۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عربستان و قطر نرمال؛ ایران و تروریست‌ها درگیر خلافت! /مستند ۳ قسمتی الجزیره برای کمک میدانی به تروریست‌ها + تصاویر

مستند سه قسمتی «خلیفه» سعی دارد با طرح انتقاد از مسئله خلافت که موضوع مهمی هم در مسائل امروز جهان اسلام نیست؛‌ فقط مغالطات و خطرات «پراگماتیزم وهابی» را به عنوان هژمونی غالب حامیان عرب تروریست‌ها را استتار کند.

عربستان و قطر نرمال؛ ایران و تروریست‌ها درگیر خلافت! /مستند ۳ قسمتی الجزیره برای کمک میدانی به تروریست‌ها + تصاویر

خبرگزاری صبح قزوین _ شبکه الجزیره به تازگی مجموعه مستندی بلند را با عنوان «خلیفه» در دسترس کاربران خود قرار داده است.

این فیلم مستند که در قالب 3 اپیزود جداگانه ارائه می‌شود، در ظاهر امر به مسئله «خلافت» در تاریخ اسلام می‌پردازد.

به بیان سازندگان این مستند و بنا بر سیر محتوایی فیلم، بحث خلافت اصلی‌ترین علت شکل‌دهی وقایع تاریخ اسلام و رخدادهای درونی و بیرونی آن بوده است اما هم‌اکنون از جانب اکثریت جامعه مسلمانان جهان رد می‌شود و مسئله پذیرفته‌ای نیست.

در این مستند تاریخی، که اطلاعات مربوط به حکومت مسلمانان از بعد از پیامبر(ص) تا خلفای راشدین و سپس تا سلسله‌های بعدی بیان می‌شود همچنین اینگونه بیان می‌شود که مسئله خلافت و سهم‌خواهی اولاد امیرالمؤمنین(ع) از امر زمامداری سبب ایجاد چالش در جهان اسلام از ابتدا تاکنون شده است!

 

*عامل اصلی چالش در جهان اسلام به روایت الجزیره

شبکه الجزیره در بخشی از مستند خود در اشاره به این معنا بیان می‌کند: فرزندان علی‌بن ابی‌طالب(ع) می‌خواستند نقش خود در حکومت بر مسلمانان را ایفا کنند و همچنین معتقد بودند که حکومت و خلافت از طریق وراثت منتقل می‌شود.

در ادامه فیلم نیز این نریشن خوانده می‌شود که:

«و این اعتقاد سرآغاز یک تاریخ بزرگ از شکاف در جهان اسلام شد. شکافی موسوم به اختلاف میان شیعه و سنّی که تا امروز هم ادامه دارد.»

سازندگان این مستند همچنین روایت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و «عاشورا» را نیز به تصویر می‌کشند و در لفافه القا می‌کنند که علت این دو رخداد نیز به دلیل منازعه در مسئله خلافت بوده است.

(در مستند اما هیچ اشاره‌ای به تأکید امامان و علمای شیعه بر زیست مسالمت آمیز با سایر فرق اسلامی و عملکرد جمهوری اسلامی در توجه به برادران اهل سنت نمی‌شود.)

 

*طرح نام «ایران» و «داعش» در دو سوی توطئه اختلاف سنی و شیعه!

الجزیره اما در حین پخش همین نریشن‌ها و در اشاره به چیزی که خود آنرا «شکاف عمیق میان شیعه و سنی» می‌نامد، تصاویری از جمهوری اسلامی ایران، نماز جمعه تهران و امامت آیت‌الله احمد جنتی را نیز پخش می‌کند.

 

و بلافاصله تصاویری از نبرد تروریست‌ها در سوریه و فعالیت‌های آنهاست که از رؤیت بیننده می‌گذرد.

 

 

در ادامه بخش‌های مستند اشاره شده به کرّات تصاویری از عزاداری‌های شیعیان برای سیدالشهدا(ع) در کنار فرم اصلی مستند که بیان رویدادهای تاریخ اسلام پیرامون مسئله خلافت و گفت‌وگو با کارشناسان الجزیره در این باره است؛ پخش می‌شود.

 

 

*طرح «خلافت» به بهای اختلاف‌انگیزی
شبکه خبری الجزیره که به گواه کارشناسان همواره تلاش دارد تفکر شیعه و جمهوری اسلامی را در تقابل و منازعه با برادران اهل سنت نشان دهد و در فتنه سال 88 نیز نقش آشکاری در پشتیبانی از فتنه‌گران و جلب حمایت‌های بین‌المللی برای آنها را بر عهده داشت؛ اما پس از طرح مسئله اختلاف میان شیعه و سنی و پخش تصاویر مربوط به جمهوری اسلامی ایران در هنگام طرح مونولوگ‌ها و مصاحبه‌های مستند؛ به زعم خود «مانیفست داعش» را نیز هدف قرار می‌دهد و اینطور بیان می‌کند که تئوری «خلافت» که ابوبکر البغدادی بر آن تأکید دارد دیگر مورد پذیرش جامعه جهانی مسلمانان نیست.

این در حالی است که مسئله حمایت شبکه الجزیره و حاکمیت قطر از تروریست‌ها شهره عام و خاص است و به نظر می‌رسد اگرچه شاید حاکمان قطری الجزیره با تروریست‌های حاضر در منطقه اختلافاتی در «فرم» داشته باشند اما در «محتوا» با یکدیگر هم‌داستانند.

 

*روایتی از روابط پیدا و پنهان قطر و شبکه الجزیره با تروریست‌ها

روابط قطر و بنگاه خبری آن یعنی الجزیره با تروریست‌های حاضر در منطقه اگرچه شاید در روزهای نخست آغاز بحران در برخی کشورهای غرب آسیا؛ امر چندان پیدایی نبود اما بعدها شهره عام و خاص شد و دیگر کسی در آن تردیدی ندارد.

به گواه اخبار موجود، حاکمیت قطر هم‌اکنون بعنوان سرپل ارتباطی با تروریست‌ها عمل می‌کند و نقش صندوق پستی و گاه پادگان آموزشی را برای آنچه که خود و رسانه‌هایش «دولت اسلامی»! می‌نامند بر عهده گرفته است.

مستند سه قسمتی «خلیفه» سعی دارد با طرح انتقاد از مسئله خلافت که بحث چندان مهمی هم در مسائل مبتلا‌به امروز جهان اسلام نیست؛‌ صرفاً مغالطات و خطرات «پراگماتیزم وهابی» بعنوان هژمونی غالب حامیان عرب تروریست‌ها را استتار و مخفی کند.

عضویت برخی خبرنگاران الجزیره در جمع تروریست‌های سوری و عملگری آنها بعنوان بازوی رسانه‌ای تروریست‌ها نیز در طول 5 سال گذشته به دفعات اثبات شده و به استحضار افکار عمومی رسیده است.

کار به جایی رسیده است که حتی یکی از گروه‌های تروریستی در مقطعی مدعی شد نقشه عملیاتی این گروه به اشتباه از سوی خبرنگار الجزیره رسانه‌ای شده و همین مسئله سبب محاصره عددی از عناصرش شده است.

و آنها در این رابطه اعلام کردند که روزی خبرنگار الجزیره را می‌کشند.

رسانه‌ها همچنین صراحتاً عنوان می‌کنند که شبکه الجزیره نقش سخنگویی را برای تروریست‌های نزدیک به القاعده بر عهده گرفته است و حتی گاهی از زبان آنها هم حرف می‌زند.[1]

 

*آنچه الجزیره درباره اختلاف شیعه و سنی و نقش ایران در دفاع از اهل تسنن نگفت...

اگرچه مخاطب عام در مستند الجزیره اینطور می‌فهمد که تنازعی بزرگ میان شیعه و سنی در جریان است و نبردها در سوریه و عراق نیز برگی از این تنازع هستند! اما حقیقت آن است که مستند سه قسمتی «خلیفه» سعی دارد با طرح انتقاد از مسئله خلافت که بحث چندان مهمی هم در مسائل مبتلا‌به امروز جهان اسلام نیست؛‌ صرفاً مغالطات و خطرات «پراگماتیزم وهابی» بعنوان هژمونی غالب حامیان عرب تروریست‌ها را استتار و مخفی کند.

دیدگاهی که «ذبح مردمان سنی و مسیحی و علوی» و «مثله کردن علمای اهل سنت» در صورت عدم تمکین از فتاوای علمای وهابی را روا می‌داند و در مسئله جهان اسلام نیز نه تنها تاکنون اراده خاصی در دفاع از برادران و خواهران اهل سنت نشان نداده است بلکه با «رژیم صهیونیستی» مراوده علنی دارد و دست به نسل‌کشی مسلمانان در یمن هم می‌زند.

این دیدگاه همچنین هیچگاه نتوانسته مسئله حضور ایران و شیعیان این کشور در بوسنی و هرزگوین، سوریه و عراق را برای حمایت و حفاظت از جان اهل تسنن هضم کند، با فتاوای علمای شیعه در زمینه حرمت توهین به مقدسات برادران اهل سنت و ضرورت حفظ وحدت هم‌داستانی نمی‌کند و ایضاً هیچ توضیحی درباره چرایی حمایت جمهوری اسلامی ایران از جنبش‌های سنّی فلسطینی در اراضی اشغالی، در غزه و در افغانستان ندارد.

پس حکماً بهترین راه در میانه این تناقضات و همدستی‌های آشکار وهابیت و سلفیسم ارتجاع عرب با تروریست‌های حاضر در منطقه، ورود «رسانه‌های افّاک» به قضیه و طرح مسائل فرعی و نامهم است.

تا راست و ناراست را بهم بیامیزند و با حذف واقعیت‌های عملکردی جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام‌القرای جهان اسلام و منادی وحدت مسلمانان؛ مسئله‌ای به نام اختلافات مذهبی را به هر شکلی ولو با یک مجموعه فیلم مستند شعله‌ور کنند.

تا شاید در هنگامه محاصره هزاران تروریست در مناطقی از عراق و سوریه، شراره‌های آتش اختلافات بتواند برای تروریست‌های محصور معجزه‌ کند.

 

*در ادامه عکس‌هایی دیگر از مستند «خلیفه» را می‌بینید:

 

***

 

1_ http://fa.alalam.ir/news/1658163

 

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان