۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رسانه‌ها نقش مهمی در شفاف سازی عملکرد دولت‌ها دارند
کد خبر: ۲۱۲۰۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

رسانه‌ها نقش مهمی در شفاف سازی عملکرد دولت‌ها دارند

فریدون همتی بیان کرد: رسانه‌ها نقش بی بدیلی در شفاف سازی رفتار حکومت‌ها و دولت‌های مختلف دارند و می‌توانند در شفاف کردن اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌ها نقش موثری داشته باشند.

رسانه‌ها نقش مهمی در شفاف سازی عملکرد دولت‌ها دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین در مراسم بزرگداشت روز خبرنگارکه شب گذشته(یکشنبه)در سرای سعد السلطنه برگزار شد،اظهار کرد: همیشه خبرنگاران در بزرگداشت و مناسباتی که مربوط به هفته دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهاد‌ها است تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی صحیح می‌کنند .
وی با بیان اینکه خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی تعریف می‌شوند،گفت: خبرنگاران سرمایه عظیم جامعه هستند و رسالت و مسئولیت ما در مقابل این قشر بسیار سنگین است.
استاندار قزوین با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه بیان کرد: رسانه ها نقش بی بدیلی در شفاف سازی رفتار حکومت‌ها و دولت‌های مختلف دارند و می‌توانند در شفاف کردن اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌ها نقش موثری داشته باشند.

همتی با اشاره به رسالت خبرنگاران عنوان کرد: رسالت بزرگ این قشر در جامعه دینی و انقلابی و در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار رسالتی سنگین و با مسئولیت است.

وی در ادامه اضافه کرد: خبرنگار زمانی که قلم میزند یا سوژه ای را انتخاب می‌کند، ویا زمانی که میخواهد آن سوژه را در تنویر افکار عمومی قرار دهد باید این موضوع را در نظر داشته باشد که چه میزان دقیق، واقعی و به حقیقت نزدیک است.
این مسئول ابراز کرد: همه با هم باید یکپارچه، هماهنگ و یکدست در خدمت منافع ملی باشیم، این وظیفه خبرنگاران متعهد در نظام دینی و نظام جهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: دولت به همت مردم و رهنمود‌های مقام معظم رهبری توانست ثباتی را در بازار ایران در اقتصاد ایران ایجاد و تورم را مهار کند و در تلاش است سود تهسیلات بانکی را کاهش دهد تا تولید رونق بگیرد.

استاندار قزوین با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: دولت در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است و اگر بخواهیم این امر مهم در کشور اجرایی شود نیاز به حمایت همه جانبه مسئولین، خدمتگزاران، مردم و رسانه‌ها است.

همتی در ادامه اضافه کرد: رسانه‌ها باید نقاط  قدرت و ضعف دولت‌ها را بیان کنند، اما نقاط ضعف را در غالب سازنده و همراه با ارائه راهکار و رهنمود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صحیح اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به هدف‌های اجرایی برای قزوین عنوان کرد: برای استان بیست هزار شغل تعریف شده که با محقق شدن این امر در قزوین یعنی تحول عظیم در زمینه تولید، صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات است.

استاندار قزوین افزود: نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات برای استان تعریف شده که سبب ارتقای تولید می‌شود و با رفع موانع صادرات استعداد‌های موجود در استان تقویت خواهد شد.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان قزوین محرک و فعال کار می‌کنند، ابراز کرد: سال گذشته در استان 1080 میلیارد تومان مالیات کسب و به خزانه دولت پرداخت که  این نشان دهنده‌ی پویایی و فعالی واحدهای تولیدی استان است.
همتی افزود: استان قزوین امسال باید 1250 میلیارد تومان مالیات کسب کند که این هزینه از واحدها و تولیدی‌های فعال تامین می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت مصمم است با حمایت مالی از ۱۰ هزار واحد صنعتی نیمه تمام به رونق تولید کمک کند که در راین راستا سهم استان قزوین ۴۰۰ واحد است اما با پیگیری انجام شده سهمیه خود را افزایش داده ایم و ۶۰۰ واحد دیگر می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند که اجرای این کار نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور و استان خواهد داشت.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان