۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برزیل از شایعه تا واقعیت/توضیح یک داوطلب از بزرگ‌نمایی رسانه‌ها در مشکلات
کد خبر: ۲۱۱۹۶۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برزیل از شایعه تا واقعیت/توضیح یک داوطلب از بزرگ‌نمایی رسانه‌ها در مشکلات

برخی شهروندان برزیلی اعتقاد دارند رسانه‌های جهانی مشکلات این کشور را در المپیک بزرگ جلوه می‌دهند.

برزیل از شایعه تا واقعیت/توضیح یک داوطلب از بزرگ‌نمایی رسانه‌ها در مشکلات

به گزارش خبرنگار اعزامی صبح قزوین از ریو، قبل از شروع بازی های المپیک 2016 اخبار زیادی از معترضان دولت برزیل در رسانه های خارجی منتشر می شد به طوری این نگرانی وجود داشت تا افتتاحیه این بازی ها به خوبی برگزار نشود.

اگرچه در زمان حمل مشعل المپیک به استادیوم ماراکانا که میزبان افتتاحیه بود اختلالاتی به وجود آمد و خیلی از معترضان در تلاش بودند تا مشعل را خاموش کنند، اما بالاخره مراسم افتتاحیه بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

البته ناگفته نماند عده بسیار کمی از تماشاگران در سالن حضور داشتند که به سیاست های دولت معترض بودند، به همین دلیل رئیس جمهوری موقت برزیل این موضوع را پیش بینی می کرد که در مراسم افتتاحیه شاید یکی دو دقیقه بیشتر صحبت نکرد که در همان زمان نیز علیه او شعارهایی داده شد.

 

اما نکته ای که در اینجا لازم است گفته شود اینکه برزیلی ها معتقد هستند خیلی از خبرهای ارسالی از ریو توسط برخی خبرنگاران بزرگنمایی می شود.

ژوآنا سیدنر یکی از داوطلبان برزیلی حاضر در بازی های ریوست که سابقه کار در جام جهانی را هم دارد در این باره به خبرنگار صبح قزوین می گوید: اعتراضاتی از سوی مردم وجود دارد و ما این را کتمان نمی کنیم، اما اعتراض مردم به خاطر این است که آنها اعتقاد دارند دولتی که روی کار آمده هیچ توجهی به مردم ندارد و آنها از نظر شخصیتی "اجتماعی" نیستند و فقط به خودشان توجه دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر صبح قزوین مبنی بر اینکه قبل از شروع بازی ها خبرهای منفی از گوشه و کنار جهان درباره برزیل به گوش می رسید، اعتقاد دارد: مردم قشر فقیر برزیل بسیار زحمت کش هستند، اما خیلی از برزیلی ها به ویژه شهروندان ریو از سیاست های دولت راضی نیستند و این نارضایتی فقط از جنبه اقتصادی نیست. مردم برزیل معتقد هستند دولت مردان این کشور خودخواه هستند.

سیدنر که همسرش آمریکایی است، درباره اینکه ویروس زیکا هم یکی از نگرانی های ورزشکاران اعزامی به المپیک بود، می گوید: من در شهر دیگری زندگی می کنم و وقتی می خواستم به ریو بیایم خانواده همسرم بارها به من گوشزد کردند که به اینجا نیایم، اما هیچ مشکلی نیست. خیلی از این خبرها از سوی رسانه های آمریکایی منتشر می شود که صحت ندارد.

این داوطلب قرار است در بازی های المپیک توکیو نیز حضور داشته باشد.

انتهای پیام/ک

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان