۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین «نوبخت» حق امضای لوایح ارسالی دولت به مجلس را ندارد/ انتقاد از تضییع حقوق نمایندگان در ارائه پیشنهادات برنامه ششم
کد خبر: ۲۱۱۷۸۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

«نوبخت» حق امضای لوایح ارسالی دولت به مجلس را ندارد/ انتقاد از تضییع حقوق نمایندگان در ارائه پیشنهادات برنامه ششم

عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از تضییع حقوق نمایندگان در ارائه پیشنهادات مربوط به لایحه برنامه ششم، تأکید کرد: آقای نوبخت حق امضای لوایح ارسالی دولت به مجلس را ندارد.

«نوبخت» حق امضای لوایح ارسالی دولت به مجلس را ندارد/ انتقاد از تضییع حقوق نمایندگان در ارائه پیشنهادات برنامه ششم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 136 قانون اساسی، اظهار داشت: طبق این اصل لوایح ارسالی دولت به مجلس باید به امضای رئیس‌جمهور یا وزیر مسئول برسد.

وی افزود: لایحه برنامه ششم توسعه که در مجلس نهم ارائه شده بود، به امضای رئیس‌‌جمهور رسیده بود که قابل قبول است اما ویرایش جدیدی که به عنوان اصلاح لایحه برنامه ششم اخیرا تقدیم مجلس شده به امضای آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: اگر مجلس بخواهد این لایحه اصلاحیه را اصل قرار داده و مبنای بررسی برنامه ششم در مجلس در نظر بگیرد، آقای نوبخت حق امضای لوایح ارسالی دولت به مجلس را ندارد.

وی ادامه داد: نمایندگان دو هفته در تعطیلات تابستانی بودند و لایحه اصلاحیه برنامه ششم در همان ایام تقدیم مجلس شده است، با توجه به اینکه ده روز پس از چاپ و تکثیر لوایح دولت، نمایندگان فرصت ارائه پیشنهادات‌شان به کمیسیون‌های تخصصی را دارند، هم‌اکنون این زمان به پایان رسیده اما از طرفی نمایندگان به خاطر حضور در تعطیلات تابستانی، پیشنهادات‌شان را تقدیم کمیسیون‌های تخصصی نکردند، از این جهت هم‌اکنون حقوق نمایندگان مجلس پایمال می‌شود.

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق نمایندگان، کمیسیون‌های تخصصی پیشنهادات وکلای ملت درباره اصلاحیه برنامه ششم را تحویل بگیرند تا نمایندگان مجلس از این حق خود محروم نشوند، همچنین باید ویرایش جدید برنامه ششم طبق ماده 136 به امضای رئیس جمهور برسد.

در ادامه مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر امیرآبادی گفت: کمیسیون‌های تخصصی پیشنهادات نمایندگان درباره لایحه اصلاحیه برنامه ششم را تحویل بگیرند، درباره ضرورت امضای رئیس‌جمهور پای این لایحه هم بعدا تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان