۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حمام تاریخی حاج میرحسن در صورت حمایت مسئولین به کارگاه فرش‌بافی تبدیل می‌شود
کد خبر: ۲۱۱۴۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۶ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

حمام تاریخی حاج میرحسن در صورت حمایت مسئولین به کارگاه فرش‌بافی تبدیل می‌شود

محمدحسین فائزی گفت: در صورت حمایت مسئولین، اولین کارگاه طراحی و بافت فرش قزوین در حمام تاریخی حاج میرحسن با ظرفیت فعالیت ۸۰ بافنده به صورت همزمان، افتتاح خواهد شد.

حمام تاریخی حاج میرحسن در صورت حمایت مسئولین به کارگاه فرش‌بافی تبدیل می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز (شنبه) نشست خبری رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان قزوین به مناسبت سالروز تشکیل این سازمان با اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدحسین فائزی در این نشست خبری با اشاره به رونمایی از کتاب آموزش زبان انگلیسی در دفتر نماینده ولی فقیه و با حضور رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: رونمایی از جلد اول کتاب ایرانی آموزش زبان انگلیسی با رویکردهای اسلامی یک طرح بین‌رشته‌ای و محصول فاخر ملی است.

وی این کتاب را به عنوان اولین منبع آموزش زبان انگلیسی معرفی کرد و ادامه داد: این مجموعه آموزشی از سال 92 با همکاری 6 گروه متخصص کلید خورد و هفته گذشته از اولین جلد این کتاب رونمایی شد.

این مسئول با بیان اینکه تدوین این کتاب بیشتر با تلاش جوانان و دانشمندان استان صورت گرفته، افزود: کتاب آموزش زبان انگلیسی هشت جلدی است که طی 2 سال آینده هفت جلد دیگر نیزرونمایی خواهد شد.

فائزی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی با موضوع آموزش زبان چنین محصولی تولید نشده است، تصریح کرد: جلد اول این کتاب از مهرماه وارد فضای تدریس می‌شود و از ترم زمستان در کشور توزیع گسترده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تولید محصولات چند رسانه‌ای و نشر بین‌المللی این کتاب توسط ناشری در غرب آسیا را می‌توان از دیگر دستاوردهای مهم سازمان جهاد دانشگاهی در سال‌های 94 و 95 نام برد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: احیای فرش قزوین پس از طی فرآیندهای علمی و تحقیقاتی یکی از اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه اقتصاد مقاومتی است که از نظر ارزش ریالی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

فائزی ادامه داد: در روند احیای فرش قزوین، محققان ما توانستند یک طرح ابداعی با عنوان تابلوفرش قزوین را نیز ارائه دهند که نشان‌سازی (برند سازی) شده است؛ تابلو فرش قزوین ترکیبی از خوشنویسی اصیل قزوین و گل و نقشی است که در فرآیند احیای نقشه‌ها به دست آمده که برخی از این طرح‌ها در مرحله بافت قرار دارد و امسال رونمایی خواهد شد.

فائزی با بیان اینکه فرش اصیل قزوین طرفداران زیادی در بازار دارد، اعلام کرد: با حمایت مسئولین اولین کارگاه طراحی و بافت فرش قزوین در حمام تاریخی حاج میرحسن در مساحت تقریبی 900 مترمربع و با ظرفیت فعالیت 80 بافنده به صورت همزمان، افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در تولید پوشاک متناسب با اصول دینی و فرهنگی، گفت: جهاد دانشگاهی تنها مجموعه در ساختار آموزش عالی است که اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی طراحی دوخت و طراحی لباس در مقاطع کاردانی و کارشناسی کرده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان قزوین، ادامه داد: در حال حاضر در بخش طراحی دوخت و طراحی لباس طراحان با استعدادی از دانشجویان با مجموعه جهاد دانشگاهی همکاری می‌کنند که طرح‌های اولیه این طراحان در سنجش‌های اولیه بازار مورد قبول واقع شده و به زودی کارگاه تولید مانتوی دانشجویان منطبق بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی می‌شود.

فائزی با اشاره به اهمیت حمایت مسئولین بر اساس قول‌های داده شده در پیشبرد هرچه سریع‌تر اهداف سازمان، گفت: در صورت حمایت‌های مسئولین جهاد دانشگاهی می‌تواند دربحث طراحی فرش و تولید پوشاک 80 شغل به صورت مستقیم ایجاد کند.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان