۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آزمون فراخوان شهرياران مينودري در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۱۱۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۶ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

با هدف انتخاب افراد توانمند در امور فرهنگی؛

آزمون فراخوان شهرياران مينودري در قزوین برگزار شد

آزمون فراخوان شهرياران مينودري با هدف انتخاب افراد توانمند در امور فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.

آزمون فراخوان شهرياران مينودري در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، آزمون فراخوان شهرياران مينودري با هدف انتخاب افراد توانمند در امور فرهنگی روز گذشته(15 مرداد ماه) در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.
مسعود غنچه‌زاده مسئول برگزاری فراخوان شهریاران مینودری در حاشیه برگزاری آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نحوه برگزاری آزمون و محتوای سوالات اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح‌های مختلفی از سوی طرح محله ما در حال برگزاری است؛ به این نتیجه رسیدیم که جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها از جوانان خوش‌فکر، خلاق و متمایل به انجام کارهای گروهی استفاده کنیم.
وی افزود: از این رو یک سری سیستم‌هایی را بررسی کردیم تا افراد دارای ویژگی‌هایی ذکر شده شناسایی شوند که برای اینکار نیاز به طراحی آزمون‌هایی با شیوه‌ای کاملا مجزا نسبت به آنچه تاکنون برگزار می‌شد، بود.
مسئول برگزاری فراخوان شهریاران مینودری خاطرنشان کرد: برای اینکار در ابتدا فراخوانی با عنوان «شهریاران مینودری» اعلام شد تا بدین شکل افراد در گروه های سنی ۱8 تا ۴۰ سال در قالب کارگروه‌های مختلف انتخاب شوند.

آزمون فراخوان شهریاران مینودری فرصتی برای شناخت روحیات و استعداد افراد
وی تصریح کرد: طراحی آزمون بدین شکل بود که با تمرکز بر مسائل روان شناختی فراگیران، متوجه روحیات افراد شرکت کننده در آزمون شویم زیرا جهت استفاده بهینه از افراد مختلف نیاز به شناخت صحیح توانایی‌ها و استعدادهای آنها است.
غنچه‌زاده ادامه داد: آزمون در چند مرحله طراحی شده که مرحله نخست و آزمون کتبی آن برگزار شد که از دو دفترچه تستی و تشریحی تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: تعداد سوالات تستی ۲۳۷ سوال بر اساس استاداردهای تعریف شده است تا با پاسخگویی به این سوالات مشخص شود افراد دارای چه خصوصیات روحی هستند و میزان خلاقیت آنها مورد سنجش قرار گیرد.
این مسئول افزود: در بخش سوالات تشریحی نیز با ۲۹ سوال تلاش شده بود تا با خلق موقعیت‌های خاص میزان خلاقیت و توان حل مسئله فرد آزمون دهنده مشخص شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: برای پاسخگویی به سوالات نیاز به مطالعه زیاد از منابع خاصی نیست و داوطلبان فقط روحیات درونی خود را در این آزمون نشان می‌دهند که در ادامه نفرات برگزیده از مرحله اول آزمون به مرحله دوم راه می‌یابند.
غنچه‌زاده تصریح کرد: در این فراخوان گرایش خاص تحصیلی مدنظر نبوده زیرا بر این باوریم که افراد با روحیات و ویژگی‌های خاص برای فعالیت گزینش شوند.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت ابن آزمون با سایر آزمون‌ها بیان کرد: در سایر آزمون‌ها دانش‌های خاصی که در دانشگاه یا دبیرستان آموزش داده شده و عموما در محیط کار هیچ کاربردی ندارد از فراگیران سوال می‌شود اما ما معتقد بودیم که آزمونی باید برگزار کنیم که استعدادهای افراد را بشناسیم.
مسئول برگزاری فراخوان شهریاران مینودری اضافه کرد: بر این اساس متن سوالات این آزمون به شکلی طراحی شده که نیاز به هیچگونه پیش نیاز مطالعاتی نیست چراکه داوطلبان فقط باید آنچه هستند در قالب پاسخ به سوال‌ها بیان ‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تست‌ها بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند و با توجه به نتایج آزمون مرحله اول تصمیم داریم تا داوطلبان در کارگروه‌های خاص متناسب با نوع روحیات هرشخص مشغول به فعالیت شوند و در واقع به سمتی هدایت شوند که مفیدترند.
غنچه زاده تاکید کرد: معتقدیم باید نیروهایی داشته باشیم که دارای پتانسیل بالقوه ای باشند و ما آن را به بالفعل تبدیل کنیم و نیروها را در مسیری پرورش دهیم که مثمرثمر باشند.
وی در پایان گفت: امیدواریم این آزمون فتح البابی برای سایر سازمان هایی باشد که می‌خواهند از جوانان استفاده کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان