۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دولت در اجرای مصوبه قطع یارانه نقدی ثروتمندان جامعه به مُرِّ قانون تمکین کند
کد خبر: ۲۱۱۱۷۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دولت در اجرای مصوبه قطع یارانه نقدی ثروتمندان جامعه به مُرِّ قانون تمکین کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد دولت در اجرای مصوبه قطع یارانه نقدی ثروتمندان جامعه و ۳ دهک بالای درآمدی کشور به مُرِّ قانون تمکین کند.

دولت در اجرای مصوبه قطع یارانه نقدی ثروتمندان جامعه به مُرِّ قانون تمکین کند

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین با اشاره به عدم اجرای مصوبه قانونی مجلس در قطع یارانه نقدی ثروتمندان جامعه، اظهار داشت: دولت باید مصوبات مجلس درباره قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرایی کند.

وی افزود: ما هر سال در لوایح بودجه‌های سنواتی مصوباتی در این زمینه داشته‌ایم اما آنچه که امسال در قانون بودجه 95 به تصویب رساندیم تعیین معیارهایی واضح‌تر و شفاف‌تر برای نحوه شناسایی افراد ثروتمند جامعه است، هر چند مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه 93 چک سفید امضا به دولت داد تا دولت خودش افراد برخوردار جامعه را شناسایی و از لیست دریافت‌کنندگان یارانه نقدی حذف کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: آن زمان مسئولان دولتی می‌گفتند چون مجلس معیار و مبنای مشخصی در این زمینه مشخص نکرده، به همین دلیل قابلیت اجرایی ندارد، به همین دلیل مجلس در بودجه 94 روش خاصی را تعیین کرد تا دولت بتواند در امر شناسایی و قطع یارانه نقدی ثروتمندان جامعه اقدام کند، ما در مجلس هر کاری که می‌توانستیم انجام دادیم اما دولت نسبت به اجرای این مصوبه مجلس به شکلی که توانست اهداف مورد نظر را عملیاتی نکرد، به همین دلیل در قانون بودجه 95 مصادیق و شاخص‌های کاملاً مشخصی را تعیین کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت در اجرای قانون یارانه‌ها جدی بوده و به مُرِّ قانون تمکین کند، هر زمان هم اصلاحیه بودجه به تصویب برسد، آن وقت دولت می‌تواند اجرای مصوبه قبلی را متوقف کرده و مصوبه جدید را اجرایی کند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان