۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نودمین شب خاطره با موضوع طنز در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۱۱۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۵ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان؛

نودمین شب خاطره با موضوع طنز در قزوین برگزار شد

نودمین شب خاطره با موضوع شوخی، خنده، جبهه به همت حوزه هنری استان و موسسه گنجینه مهر در قزوین برگزار شد.

نودمین شب خاطره با موضوع طنز در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، برای اولین در استان قزوین نودمین شب خاطره با موضوع خاطرات طنز رزمندگان پنج شنبه شب همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین به همت حوزه هنری استان قزوین، موسسه گنجینه مهر، بسیج هنرمندان و با مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌ها برگزار شد.
شوخی، خنده، جبهه با رویکرد خاطرات طنز رزمندگان دفاع مقدس موضوع نودمین شب خاطره رزمندگان دفاع مقدس بود که با حضور رئیس حوزه هنری و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و علاقمندان برگزار شد.
در این مراسم آقایان حصاری، موسوی و فریدی دیگر راویان خاطرات بودند که به بیان خاطرات طنز خود از هشت سال دفاع مقدس پرداختند.


شرح عکس‌های یادگاری از عملیات در سال 62 اولین خاطره‌ای بود که در این محفل از سوی حصاری بیان شد. پس از آن اصغر نقی زاده به بیان خاطره "خواستگاری تقلبی در اقلیم کردستان عراق" پرداخت.
همچنین خاطرات: "زن ذلیل"، "عملیات کربلای چهار و گردان بنی هندل"، "وسواس در جبهه" و "خرما پزان و نیشه پشه" از دیگر خاطراتی بود که توسط نقی زاده رزمنده و بازیگر پیشکسوت سینمای دفاع مقدس روایت شد.
خاطرات "کوتاه قد" و "خواستگاری معاون دسته" نیز از سوی فریدی روایت شد، خاطره "اسب آبی و گراز کارون" نیز از سوی موسوی و خاطره "تقلید صدای خمپاره" نیز از سوی حصاری برای حضار بیان شد.
همچنین مجابی مسئول موسسه گنجینه مهر در این مراسم اظهار کرد: پرداختن به بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای عفاف و حجاب سبب شد تا در نهایت قزوین صاحب 3 فروشگاه عفاف و حجاب شود که در نوع خود امر مبارکی بود اما شرمنده شهدا هستیم که نتوانستیم آنگونه که باید به بحث درباره آنها بپردازیم؛ اما تلاش داریم تا طی همین سال جاری 6 برنامه شب خاطره برگزار کنیم و تا حدودی از شرمندگی در برابر شهدا بکاهیم.


همچنین علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین در حاشیه این مراسم گفت: نفس بیان خاطرات دفاع مقدس از زبان خاطره آفرینان، گذشته از تکریم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، می تواند در ثبت تاریخ شفاهی و خلق آثار ادبی کم نظیر در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس گام بسیار ارزشمندی باشد.
وی ادامه داد: در این بین پیش‌تر خاطرات دفاع مقدس با ساختاری مشخص و جدی بیان شده بود که در نودمین شب خاطره استان قزوین کوشیده شد ضمن تغییر فضا با توجه به مناسبتی که در آن قرار داشتیم یعنی ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) این شب خاطره با موضوع شوخی، خنده، جبهه و با رویکرد طنز برگزار شود.
این مسئول عنوان کرد: برگزاری شب خاطره با رویکرد طنز کار نو و جدیدی است که می‌تواند آغازگر تجربه های جدیدی در برگزاری و ثبت شب‌های خاطره باشد.
پخش کلیپ، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع جبهه و خنده و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان