۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اقتدار امروز کشور در عرصه‌های مختلف، مرهون تفکر شهید بابایی است
کد خبر: ۲۱۱۰۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۵ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

امیر بقائی در مراسم سالگرد شهادت شهید بابایی:

اقتدار امروز کشور در عرصه‌های مختلف، مرهون تفکر شهید بابایی است

جانشین سابق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه شهید بابایی انسانی خدایی بود، عنوان کرد: اقتدار امروز کشور در عرصه‌های مختلف، مرهون تفکر شهید بابایی است.

اقتدار امروز کشور در عرصه‌های مختلف، مرهون تفکر شهید بابایی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، بیست و نهمین سالگرد شهادت سرلشگر خلبان، شهید عباس بابایی شب گذشته(پنج شنبه) با حضور خانواده شهید، مردم شهیدپرور استان و نیروهای همرزم شهید در نیروی هوایی، زمینی و سایر نیروهای نظامی و انتظامی در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
امیر حبیب بقائی، همرزم شهید بابایی و جانشین سابق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم اظهار کرد: آنچه امروز از خصایص اخلاقی شهید بابایی گفته می‌شود، بیشتر مربوط به مسائل جزئی است در حالیکه اقتدار امروز کشور در عرصه‌های مختلف، مرهون تفکر شهید بابایی است.
وی افزود: شهید بابایی مبرا از رذایل اخلاقی نظیر حسد و بخل بوده و تلاش داشت تا جامعه را با انسان‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) آماده سازد.
جانشین سابق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ساده زیستی، دوری از تجمل‌گرایی و خدمت خالصانه به مردم از جمله ویژگی‌های اخلاقی شهید بابایی بود و او همواره به فکر فقرا و نیازمندان بود و هرگز راضی نمی‌شد که خسارتی به بیت‌المال وارد شود.
وی با بیان اینکه شهید بابایی انسانی خدایی بود، عنوان کرد: آن شهید بزرگوار بسیار کوشا و فعال بود و به صراحت می‌گویم که روزی۲۰ ساعت کار می‌کرد و عنوان می‌کرد که هواپیما امانت ملت در دست ماست تا از آن برای ضربه زدن به دشمنان استفاده کنیم.

آرامش و امنیت امروز کشور همه از خیر و برکت شهدا است
بقائی با اشاره به اینکه شهید بابایی احساسی کار نمی‌کرد، گفت: شهیدبابایی جایگاه خاص و والایی در میان مردم جامعه دارد و اسماعیل گونه شهید شد و شهادت شهید بابایی در روز عید قربان به طور قطع حکمتی دارد که ما از آن مطلع نیستیم.
وی در پایان تاکید کرد: آرامش و امنیت امروز کشور همه از خیر و برکت شهدا است.
در ادامه مراسم امیر پیری، جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین با اشاره به خصایص اخلاقی آن شهید بزرگوار اظهار کرد: شهید بابایی فردی برجسته و تاثیرگذار و همچنین نظامی‌‌ای متعهد و مومن بودند.
وی افزود: شهید بابایی در زمان طاغوت به بدنه ارتش پیوست و به آمریکا اعزام شد اما هرگز نمازش ترک نشد و همواره پایبند به اصول اخلاقی و ارزش‌های انسانی و اسلامی بود.
جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین خاطرنشان کرد: آن شهید بزرگوار به واسطه تدین و شجاعتی که داشتند به درجات بالای نظامی نائل آمدند.
وی در ادامه عنوان کرد: ما افتخار می‌کنیم که ادامه دهندگان راه این بزرگواران هستیم و در واقع این امر تکلیفی بر دوش ما و جوانان این مرزوبوم است.
پیری بیان کرد: آزادی و امنیت به راحتی به دست ما نرسیده و بنابراین باید قدردان رشادت و فداکاری شهدا و ایثارگران بوده و رهروان راستین و ادامه دهندگان واقعی راه شهدا باشیم.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیروهای سپاه، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در حال پاسداری از مرزهای جغرافیایی کشور هستند که اگر ذره‌ای در این جهت غفلت کنند خون شهدا به هدر خواهد رفت.
جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین تصریح کرد: عزت و سربلندی امروز کشور به پاس بزرگواری و جانفشانی شهدایی است که از جانشان برای دفاع از کشور گذشتند و ما تا ابد مدیون آنها هستیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان