۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مقام شفاعت حضرت معصومه(س) نشانگر رتبه بالای علمی ایشان است
کد خبر: ۲۱۰۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۴ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

مقام شفاعت حضرت معصومه(س) نشانگر رتبه بالای علمی ایشان است

حجت الاسلام کاظم لو با بیان اینکه مقام شفاعت حضرت معصومه(س) نشانگر داشتن رتبه بالای علمی ایشان است گفت: امروز شهر قم به یُمن حضور ایشان به کوفه زمان از نظر علم آموزی تبدیل شده است.

مقام شفاعت حضرت معصومه(س) نشانگر رتبه بالای علمی ایشان است
حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره جایگاه علمی و معنوی حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: پیش از ولادت حضرت معصومه(س) امام صادق(ع) مژده داده بود که برای خدا حرمی چون کعبه است و مدینه حرم پیامبر(ص) و حرم اهل بیت(ع) شهر قم است.
وی در ادامه افزود: فضیلت شهر قم به وجود شیعیان و علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) در این شهر و همچنین به وجود حضرت معصومه(س) در این شهر و فضایل ایشان مربوط است.
این کارشناس دینی اذعان کرد: طبق برخی روایات در آخرالزمان قم به مرکز علمی جهان اسلام تبدیل می‌شود، این اهمیت قم به عنوان بزرگترین مرکز اسلامی جهان اسلام و وجود علما، حکما، فلاسفه و اهل فضیلت در این شهر از برکت حضور حضرت معصومه(س) است.
وی ابراز کرد: به برکت مرقد شریف حضرت معصومه(س) در قم در قرن اخیر مرکزیت علمی از نجف به قم منتقل می‌شود و این شهر به برکت وجود این بانوی گرامی به پایتخت علمی و فقهی کشور تبدیل می‌شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: حرم حضرت معصومه(س) به قم رونق داد، از زمانی‌که پایه‌های علمی در قم استوار شد؛ حضرت معصومه(س) به عنوان پناه علما بود و حتی طبق خاطراتی از علما آنها مشکلات علمی خود را توسط ایشان حل می‌کردند.
وی درباره جایگاه علمی حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ایشان با عمل کردن به توصیه‌های دین مبنی بر علم آموزی و در پیش گرفتن روش حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به علم آموزی پرداختند و به علو علمی رسیدند؛ مقام شفاعت نیز نشانگر داشتن رتبه بالای علمی ایشان است زیرا افراد عالم و دانشمند می توانند شفاعت داشته باشند.

قم به یُمن حضور حضرت از نظر علم‌آموزی به کوفه زمان تبدیل شده است

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اگر وجود حضرت معصومه(س) در شهر قم نبود حوزه علمیه در این شهر به واسطه آب و هوای گرمی که دارد در آن به وجود نمی‌آمد، امروز شهر قم به یُمن حضور ایشان به کوفه زمان از نظر علم آموزی تبدیل شده است.
وی اعلام کرد: در روایات داریم که حضرت معصومه(س) با اینکه در سن کمی قرار داشتند اما پاسخگوی نامه ها و سوالات شرعی بودند که برای پدرشان ارسال می‌شد و این موضوع نشان از جایگاه والای علمی این بانوی بزرگوار است.
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین تاکید کرد: بانوان جامعه ما در حال حاضر می‌توانند با الگو قراردادن این بانوی بزرگوار در تعاملات اجتماعی با رعایت حدود شرعی و عفاف در جامعه حضور پیدا کنند و به فعالیت بپردازند، زیرا حضرت معصومه(س) با رعایت عفاف و عصمت در جامعه حضور داشتند و به فعالیت و سفر می‌پرداختند.
وی در ادامه اضافه کرد: دختری که قصد الگو شدن دارد باید به دنبال علمی برود که برای دنیا و دین او ارزشمند است و دنبال علم رفتن با حفظ همه شئونات اسلامی برای دختر امروز ما یک تکلیف است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان