۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ضعف دستگاه‌های نظارتی استان در ماجرای زمین‌خواری هفت‌سنگان
کد خبر: ۲۱۰۹۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۴ ساعت: ۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

شهردار اسبق منطقه یک قزوین تصریح کرد

ضعف دستگاه‌های نظارتی استان در ماجرای زمین‌خواری هفت‌سنگان

غلامحسن اسلامی صدر عنوان کرد: اذهان عمومی زمانی مشوش می‌شود که ببینند مسئولینی بر سر کار آماده‌اند که به جای خدمات‌رسانی به فکر سوء استفاده از موقعیت خود برای پر کردن جیب‌هایشان هستند.

ضعف دستگاه‌های نظارتی استان در ماجرای زمین‌خواری هفت‌سنگان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، غلامحسن اسلامی صدر، شهردار اسبق منطقه یک قزوین درباره پرونده تخلفات ساخت و ساز در منطقه هفت سنگان و مخالفت عده‌ای با علنی شدن آن در اذهان عمومی، اظهار کرد: اگر مسئولین عملکرد درستی داشته‌ و سوء استفاده‌ای نکرده‌اند پس چرا با علنی شدن مسائل مخالفت می‌کنند؛ با مطلع شدن مردم چه اتفاقی رخ می‌دهد که بعضی‌ها نگران هستند؟
وی افزود: شهرداری قزوین همانطور که اطلاع مردم از اقداماتی نظیر پل‌سازی را حق آن‌ها می‌داند باید در مسائل مربوط به زمین‌خواری، مسکن و شهرسازی نیز مردم را امین بداند، چراکه شهروندان نامحرم نیستند.
شهردار اسبق منطقه یک قزوین خاطرنشان کرد: حداقل ۸ ماه از تخلف ساخت و ساز در منطقه هفت سنگان می‌گذرد و حتی رسانه‌های ملی هم در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده‌اند.
اسلامی صدر تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های متعددی که در این تخلف دست داشتند، در این فرصت چند ماهه برای حل مشکل و اصلاح کار نه تنها اقدامی نکردند بلکه از مسیرهای دیگری برای تکمیل‌ آن تلاش کردند.
وی تشریح کرد: برخی از مسئولین استان و حتی کشور بر این باور هستند که نباید این‌گونه مسائل رسانه‌ای شود چراکه سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود؛ البته باید گفت این بهانه‌ای بیش نیست.

مخفی‌کاری مسئولین سبب نگرانی مردم است
شهردار اسبق منطقه یک قزوین گفت: اذهان عمومی زمانی مشوش می‌شود که ببینند مسئولینی بر سر کار آماده‌اند که علی‌رغم دریافت حقوق‌های مناسب به هیچ‌وجه به فکر حل مشکلات مردم نیستند و به جای خدمت‌رسانی همواره به دنبال سوء استفاده از موقعیت خود و پر کردن جیب‌هایشان هستند.
اسلامی صدر ادامه داد: این مسائل است که مردم را نگران می‌کند و مسئولین بدانند که مردم پیش از این در جریان اتفاقاتی که در هفت سنگان و مناطق مشابه افتاده، قرار دارند.
وی اذعان داشت: وقتی امام جمعه شهر و نماینده ولی فقیه با مردم این موضوع را در میان می‌گذارد نه تنها موجب تشویش نیست بلکه آن‌ها را دلگرم می‌کند؛ اقدام ایشان سبب اعتماد و دلگرمی مردم می‌شود.

برخی مسئولین به امانتی که در اختیارشان است، خیانت کرده‌اند
شهردار اسبق منطقه یک قزوین عنوان کرد: بهتر است پیش از آنکه اقدامات جدی‌تری رخ دهد آقایان اعمال خود را اصلاح کنند و از مردم به خاطر خیانت به امانتی که نظام در اختیارشان گذاشته، عذرخواهی کنند.
اسلامی صدر با بیان اینکه دین اسلام نماز جمعه را با تدبیر و دور اندیشی معین کرده است، گفت: بخشی از خطبه‌های نماز جمعه جنبه اجتماعی دارد، کدام موضوع اجتماعی مهم‌تر از تخلف در ساخت و ساز است.
وی بیان کرد: وقتی در گوشه کنار شهر رانت‌خواری و سوء استفاده از موقعیت‌ها برای دست برد به بیت‌المال رخ می‌دهد، باید به عنوان یک مسئله و مطالبه اجتماعی در جایگاه نماز جمعه مطرح شود و این نشان دهنده اهمیت مسائل اجتماعی مسلمانان در اسلام است.

تخلف آشکار شهرداری قزوین در هفت سنگان و صدور غیرقانونی پروانه‌ ساخت و ساز
شهردار اسبق منطقه یک قزوین درمورد صدور پروانه برای زمین‌های هفت سنگان تاکید کرد: وقتی شورای عالی معماری و شهرسازی که به عنوان بالاترین دستگاه نظام در نظارت بر ساخت و ساز و شهرسازی در شهرها است به صراحت اعلام می‌کند؛ اقدام شهرداری در هفت سنگان و صدور پروانه‌ها تخلف است، پس چطور این اقدامات غیرقانونی صورت گرفته و از عمل خود هم دفاع می‌کنند.
اسلامی صدر با بیان اینکه تفاوت حقوق عمومی و خصوصی در این است که مسئولین باید برای هر اقدامی سند حقوقی و مجوز قانونی داشته باشند، افزود: شهردار بر اساس چه قانونی در شهر کار می‌کند در حالی که شورای عالی معماری و شهرسازی تمام مسئولین را موظف به رعایت مقررات کرده است.
وی با اشاره به اینکه کمسیون ماده ۵ صلاحیت تصمیم‌گیری در خصوص حریم هفت‌سنگان را نداشته است، گفت: شهردار قزوین مکلف به اجرای قانون بوده و نباید برخلاف قوانین و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی پروانه ساخت‌وساز صادر می‌کرده است.

لغو مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور توسط شهردار قزوین
شهردار اسبق منطقه یک قزوین در همین زمینه ادامه داد: این عملکردهای غیرقانونی در نهایت منجر به ورود شورای عالی معماری و شهرسازی و صدور مصوبه مفصلی مبنی بر تخلف شهردار قزوین بوده است.
اسلامی صدر تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی و استانداری موظف به تشکیل پرونده تخلف برای این افراد و ارجاع آن به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات اداری بوده‌اند تا اینکه نگذارند کار به جایی برسد که بعد از یک سال مدیران بخواهند کار خلاف خود را توجیه کنند.

تخلفات هفت سنگان نشان دهنده ضعف دستگاه‌های نظارتی است
اسلامی صدر در پایان اضافه کرد: وظیفه دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی با افراد متخلف است و این نشان دهنده ضعف دستگاه‌های نظارتی، دادستانی به عنوان مدعی العموم، دادگستری، سازمان بازرسی و استانداری است که نهایتا منجر به این شد که امام جمعه محترم شخصا برای مقابله با این مسئله ورود کند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان