۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دورهمی‌سیاسی به‌بهانه بدرقه یک‌المپیکی +عکس
کد خبر: ۲۱۰۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۳ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

تا المپیک؛

دورهمی‌سیاسی به‌بهانه بدرقه یک‌المپیکی +عکس

تصاویری که از مراسم بدرقه تنها نماینده تکواندوی اصفهان در المپیک منتشر شده، نشان می‌دهد این برنامه بیشتر مختصات یک دورهمی سیاسی را داشته و ورزش و ورزشکار بهانه‌ای برای برپایی این دورهمی بوده است.

 دورهمی‌سیاسی به‌بهانه بدرقه یک‌المپیکی +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،رقابت‌های المپیک 2016 ریو، از روز جمعه به طور رسمی آغاز می‌شود و چهار ورزشکار اصفهانی در این رویداد بزرگ حضور پیدا خواهند کرد.

با توجه به حضور اصفهانی‌ها در این مسابقات پیش‌بینی می‌شد متولیان ورزش استان برنامه ویژه‌ای برای بدرقه این ورزشکاران در نظر بگیرند اما اقدام هماهنگی صورت نگرفت.

در این میان برنامه بدرقه‌ای برای سجاد مردانی تدارک دیده شد اما تصاویر منتشره از این مراسم، نشانه‌ای از ورزشی بودن نداشته و بیشتر به گردهمایی فعالان یک حزب سیاسی شباهت دارد.

مردانی یکی از پر افتخارترین تکواندوکاران اصفهانی است که با دشواری زیاد سهمیه المپیک را دریافت کرد و در حال حاضر نیز یکی از شانس‌های کسب مدال برای ورزش نصف‌جهان به شمار می‌رود و انتظار می‌رفت مراسمی در خور شأن برای این ورزشکار برگزار شود اما برنامه مورد اشاره، شرایط و ویژگی‌های یک مراسم بدرقه ورزشی را نداشت.

پیگیری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که برپایی مراسم بدرقه به دعوت دبیر هیأت تکواندوی استان اصفهان انجام شده است اما وی برای همراهی تیم ملی هان‌مادانگ به خارج از کشور رفته و امکان پاسخ‌گویی در این مورد را نداشت اما امیدوار هستیم سعیدزاده پس از بازگشت از این مسابقات، جواب قابل‌قبولی پیرامون دعوت از افراد یک طیف سیاسی خاص برای بدرقه یک تکواندوکار ملی‌پوش داشته باشد.

دورهمی سیاسی به بهانه بدرقه یک المپیکی +عکس

  چرا که باید توجیه مشخصی وجود داشته باشد که چرا رئیس هیأت تکواندوی استان در مراسم بدرقه مردانی حضور ندارد اما رئیس هیأت کشتی اصفهان در این برنامه حضور یافته است یا اینکه دلیل دعوت از شهردار بهارستان برای حضور یافتن در چنین مراسمی با توجه به انتصاب وی به یک حزب سیاسی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد.

برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی، از ورزش و ورزشکاران برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده می‌کنند که این اتفاق در مراسم بدرقه تکواندوکار المپیکی نیز به وقوع پیوست اما این انتقاد به هیأت تکواندوی استان اصفهان وجود دارد که چرا یک ورزشکار که باید در شرایط فعلی تمام تمرکزش را بر روی آماده‌سازی خود به منظور حضور پرقدرت در میدان بزرگ المپیک بگذارد، این گونه بازیچه سیاسی‌کاری می‌شود.

البته سیاسی‌کاری طیف موردنظر به این مراسم و بهانه بدرقه ورزشکار المپیکی محدود نمی‌شود، تا جایی که برخی از هیأت‌های ورزشی، عملا به دفتر حزب و پاتوق سیاسیون تبدیل شده‌اند و ورزش و اهداف هیأت به حاشیه رانده شده‌اند که در فرصت دیگری به طور مفصل در این‌ باره گزارشی را ارائه خواهیم کرد اما انتظار می‌رود مدیران ورزشی استان که در این‌باره مستندات مشخصی هم در این خصوص دارند، وارد عمل شده و اجازه ندهند ورزش اصفهان به ابزاری در دست منفعت طلبان تبدیل شود.

انتهای پیام/1404
منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان