۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عده‌ای در دستگاه‌های دولتی در موضوع هفت سنگان ذی‌نفع هستند
کد خبر: ۲۱۰۶۲۱ نویسنده: فرج الله فصیحی رامندیی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۳ ساعت: ۸:۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر قزوین:

عده‌ای در دستگاه‌های دولتی در موضوع هفت سنگان ذی‌نفع هستند

فصیحی رامندی بیان کرد: دستگاه‌های اداری در قضیه هفت سنگان ذی نفع نیستند بلکه اشخاصی که در برخی مناصب اداری مشغول به کار هستند به عنوان شخص ذی نفع بوده و به عنوان مالک این زمین‌ها شناخته می‌شوند.

عده‌ای در دستگاه‌های دولتی در موضوع هفت سنگان ذی‌نفع هستند
فرج‌الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره مسئله زمین‌خواری هفت‌سنگان، تصریح کرد: موضوع هفت‌سنگان مساله زمین‌خواری نیست زیرا تعریف ما از زمین خواری متفاوت است.
وی افزود: زمین‌خواری یعنی شخص یا اشخاصی زمین‌های دولتی را با ترفند به نام خودشان کنند که در ماجرای هفت‌سنگان این موضوع سندیت و مصداق ندارد.

موضوع هفت‌سنگان، تنها موضوع تغییر کاربری است

این عضو شورا، ادامه داد: زمین‌های مورد بحث در هفت‌سنگان متعلق به ستاد اجرایی بوده و این ستاد زمین‌ها را به برخی اشخاص فروخته است اما آیا این اشخاص مجاز به تغییر کاربری این زمین‌ها بوده‌اند، بحث جداگانه‌ای است؛ موضوع هفت‌سنگان، موضوع زمین‌خواری نیست بلکه موضوع تغییر کاربری است.
رامندی با اشاره به اینکه تخلفی از سوی شهرداری و شورای شهر در خصوص زمین‎‌های هفت‌سنگان صورت نگرفته است، اظهار کرد: براساس رأی کمیسیون ماده 5 و نظر قدیمی شورای عالی شهرسازی، شهرداری 68 پروانه برای این زمین‌ها صادر کرده است، اما از زمانی که شورای عالی شهرسازی اعلام کرده که مصوبات گذشته قابل قبول نیست، شهرداری نیز پروانه‌ای صادر نکرده و کار را متوقف کرده است.

شهرداری و شورای شهر ذی‌نفع نیست

وی بیان کرد: هم اکنون تعارض و تضادی بین مالکین و شورای عالی شهرسازی وجود دارد که آیا نظر شورای عالی شهرسازی مبنی بر عدم تغییر کاربری صحیح است یا ادعای مالکیت زمین از سوی برخی افراد؟ اما قطعا شهرداری طبق رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری عمل خواهد کرد و هیچگونه نفع شخصی در این قضیه برای شهرداری و شورای شهر وجود ندارد.
رئیس شورای شهر قزوین،‌ تصریح کرد: مالکین این زمین‌ها علیه شورای عالی شهرسازی در دیوان عدالت اداری شکایت کرد‌ه‌اند؛ اما تا اعلام نظر دیوان عدالت اداری رأی شورای عالی شهرسازی در خصوص توقف کار در جریان خواهد بود.

مسئولین اداری باید مراقب باشند

رامندی درباره شایعه ذی‌نفع بودن برخی دستگاه‌های دولتی در این زمین‌ها، گفت: دستگاه‌های اداری در این قضیه ذی نفع نیستند بلکه اشخاصی که در برخی مناصب اداری مشغول به کار هستند به عنوان شخص ذی نفع بوده و به عنوان مالک این زمین‌ها شناخته می‌شوند.
وی ادامه داد: فردی که در مسند اداری مشغول فعالیت است نباید اقدام مشکوکی انجام دهد چراکه اینگونه اقدامات شأنیت اداری و مسئول مربوطه را خدشه‌دار می‌کند.
این عضو شورا خاطرنشان کرد: معتقدم مسئولین اداری در هر دستگاهی تازمانی که در جایگاه مسئولیت خود قرار دارد باید از انجام چنین اقداماتی اجتناب کنند.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان