۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین قوانین و وظایف حاکمیتی در مساله حجاب باید رعایت شود/ اقدامات مثبت و ایجابی در فضای مجازی کم است
کد خبر: ۲۱۰۵۴۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

قوانین و وظایف حاکمیتی در مساله حجاب باید رعایت شود/ اقدامات مثبت و ایجابی در فضای مجازی کم است

وزیر کشور با بیان اینکه مساله حجاب هم اعتقادی است و هم قانونی، گفت: دستورالعمل‌ها و وظایف حاکمیتی در مساله حجاب باید رعایت شود.

قوانین و وظایف حاکمیتی در مساله حجاب باید رعایت شود/ اقدامات مثبت و ایجابی در فضای مجازی کم است

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه شنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه باید فاصله بین اعتقاد و عمل را در جامعه کم کنیم افزود: در بحث حجاب باید به گونه‌ای عمل شود تا نسبت به اعتقادات و باورها یک تعهد اخلاقی وجود داشته باشد، خیلی‌ها به حجاب اعتقاد دارند ولی در عمل اجرا نمی‌کنند و لازم است در این خصوص سنجش صورت گیرد.

قائم مقام رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور گفت: بخشی از مساله حجاب به مجموعه مقررات، قوانین و دستور العمل‌ها و وظایف حاکمیتی برمی‌گردد و ما نمی‌توانیم وظایف حاکمیتی خود را در جامعه دینی که به حجاب معتقد هستیم، اجرا نکنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مساله حجاب هم اعتقادی و هم قانونی است، تاکید کرد: شرایط نباید از کنترل خارج شود و در دستگاه های دولتی مساله حجاب باید رعایت شود.

وی اظهارداشت: مراکز خصوصی نیز باید قوانین و ضوابط را رعایت کنند. اگر ما نسبت به برخی چیزها منفعل شویم و عکس العمل نشان ندهیم، وضع بدتر می شود، همه کشورها آن چه بعنوان اصول و قوانین است، محکم می‌گیرند و وقتی تصمیم دارند امری را به رفتار اجتماعی تبدیل کنند برای آن تشویق و جریمه می گذارند.

رحمانی فضلی گفت: معتقد نیستیم که با خشونت و سخت گیری مسایل حل می شود و در نحوه برخورد نیز ما باید مسایل اخلاقی، دینی و حدودها را رعایت کنیم. قوانین، دستورالعمل ها و وظایف حاکمیتی در مساله حجاب باید رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح برخی نکات راجع به فعالیت برخی مغازه ها و وجود برخی مانکن ها در فروشگاه ها اظهارداشت: اینگونه تصور نشود که ما بگوییم فروشگاه های زنجیره ای ساخته نشود چرا که کسی با ساختن این فروشگاه ها مخالف نیست اما باید در داخل این فروشگاه ها قوانین و ضوابط رعایت شود.

وزیر کشور ادامه داد: ما به جای اینکه با مغازه داران برخورد کنیم که چرا این اتفاق افتاده است باید به سراغ اتحادیه ها برویم و بگوییم چرا ضوابط اسلامی رعایت نمی شود. اگر این کارها را انجام دهیم می توانیم مقداری کارها را پیش ببریم البته در کنار آن باید کار فرهنگی و اقناعی نیز صورت بگیرد.

قائم مقام رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور گفت: در نظارت ها و بازرسی ها نیز باید بازرسی ها صوری و شکلی نباشد بلکه باید مبتنی بر واقعیت صورت بگیرد و حب و بغض و سطحی نگری ها کنار گذاشته شود.

رحمانی فضلی افزود: در مورد پوشاک دوسال قبل تصویب کردیم واحدهایی که پوشش اسلامی تولید می کنند یارانه بگیرند و این مدنظر رئیس جمهوری بود، این موضوع توسط شورای اجتماعی کشور ابلاغ شد که تولیدی هایی که حاضر باشند پوشش اسلامی تولید کنند، یکسری کمک ها به آنان صورت بگیرد و برای آن ها ایجاد انگیزه شود تا محصولات را به فروش برسانند.

وزیر کشور ادامه داد: ما نتایج بازرسی های صورت گرفته را به دستگاه ها ارسال می کنیم و آنان نیز باید ظرف دو هفته نظر خود را اعلام کنند تا جمع بندی صورت بگیرد.

وی به بحث فضای مجازی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سایت هایی که واقعا مسایل اخلاقی در آن ها رعایت نمی شود، بدون هیچ ملاحظه‌ای باید بسته شود، اظهارداشت: اقدامات مثبت و ایجابی در فضای مجازی کم است که باید دستگاه های متولی، گروه های علاقه مند، جوانان و سازمان های مردم نهاد در این فضاها ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان