۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کمپین «ما با یمن هستیم» دراعتراض به جنایات آل سعود راه‌اندازی شد
کد خبر: ۲۱۰۵۲۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کمپین «ما با یمن هستیم» دراعتراض به جنایات آل سعود راه‌اندازی شد

کمپین « ما با یمن هستیم»(We stand by Yemen) در اعتراض به جنایات آل سعود توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا راه‌اندازی شد.

کمپین «ما با یمن هستیم» دراعتراض به جنایات آل سعود راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، کمپین «ما با یمن هستیم»(We stand by Yemen) در اعتراض به جنایات آل سعود توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا راه‌اندازی شد.

بنابراین گزارش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن راه‌اندازی این کمپین از همه انسان‌های آزاده و گروه‌های مختلف داخلی و خارجی خواست تا با پیوستن به این کمپین و امضاء شکوائیه‌ای که خطاب به «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل نوشته شده اعتراض خود را نسبت به جنایات رزیم آل سعود نشان داده و ازم مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن حمایت کنند.

در ابتدای نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به بان‌کی‌مون آمده است: عالیجناب در طول چندین سال گذشته، بسیاری از کشورها از یک تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی رنج می‌برند. و این موضوع با افزایش  نظریه پردازی و حمایت  از رادیکالیسم، تبعیض و تروریسم، باعث شده که کشورهای بیشتری با حوادث غیر انسانی مواجهه شوند. شما مستحضرید که از حمله نظامی عربستان و متحدانش به یمن که در تضاد روشن با مفاد بند سوم و چهارم ماده دو منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته و موجب کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی شامل زنان و کودکان شده است، بیش از یک سال می­‌گذرد. این افراد در حالی بی­رحمانه هدف موشک و گلوله قرار می­‌گیرند که کمترین نقشی در اختلافات داخلی یمن نداشته‌اند. و تآسف­‌بارتر اینکه سکوت سازمان‌های مدافع حقوق بشر و عدم پوشش مناسب خبری از سوی رسانه‌های عمومی بین‌المللی، فرصت بیشتری را به عربستان و متحدانش برای تعرض به حقوق اولیه انسانی که همانا جان و مال و امنیت مردم یمن است، فراهم می­کند.

در ادامه تاکید شد: انتظار جامعه بین‌­الملل از سازمان ملل متحد که بر اساس منشور سازمان ملل متحد عهده دار برقراری صلح و امنیت در جهان می‌­باشد، اتخاذ مواضع شفاف و قاطع در خصوص این جنگ‌­افروزی است. سکوت و عدم توجه و رسیدگی مستقیم به نقش مخرب عربستان در این فاجعه عظیم انسانی و مسامحه با چنین تجاوز ظالمانه و کشتار بی رحمانه، قطعاً موجب مخدوش شدن جایگاه قانونی آن نهاد و به مخاطره افتادن نظم و امنیت بین المللی خواهد شد.  آیا ادامه سکوت، بی‌­تفاوتی و عدم اقدام متناسب از سوی آن سازمان که نهادی بین­المللی برای تآمین امنیت تمامی کشورهاست، در تقابل کامل با روح منشور آن سازمان نیست؟ آیا ادامه این سیاست، مفهومی بجز همراهی و مشارکت با کشورهای متجاوز در ادامه تجاوز به یمن و ریختن خون هزاران انسان بی گناه اعم از زن و کودک را دارد؟ به عقیده شما، کدامیک با اصول انسانی و منشور سازمان ملل متحد مطابق است: همراهی با متجاوز در تجاوز به خاک و مال و جان مردم یمن یا کمک به مردم تحت تجاوز برای دفاع از خاک و جان و مال شان در برابر متجاوز؟


در ادامه تاکید شد: از بین بردن تاسیسات زیر بنایی یمن توسط متجاوزان، نه تنها امروز که آینده مردم این کشور را به مخاطره و ناامنی شدید کشانده و می‌کشاند که ثمره آن فقر بیشتر مردم و ضعف فزون­تر کشور است. چنین جنگ مخربی، زمینه را برای هرج و مرج و ظهور و سازمان­ یافتن جریان‌­های تندرو و خشونت طلب را در منطقه فراهم می‌کند که می­‌تواند آینده مردم را درگیر مخاطرات بیشتر نماید و صلح و آرامش را برای مدتی طولانی از میان ببرد.  عالیجناب رژیم عربستان سعودی نه تنها عامل خشونت در یمن است بلکه بزرگترین حامی مالی تروریسم و تباهی  در جهان است.  رژیم سعودی فاقد انتخابات آزاد و محاکم عادلانه  است و همین طور ناقض آشکار حقوق بشر می باشد. پول  تنها ابزار کلیدی  رژیم عربستان سعودی  برای صحبت کردن با جهان – ازجمله سازمان ملل- است که متاسفانه به خوبی کار می کند.

این اتحادیه دانشجویی ادامه داد: ما ضمن محکوم کردن اقدامات ضد بشری، غیر انسان­‌دوستانه، ضد صلح و ضد امنیت پایدار که توسط عربستان و متحدانش بر مردم یمن روا داشته شده است، از سازمان ملل متحد انتظار داریم تا اقدامی شایسته را در جلوگیری از ادامه تعرضات خشونت بار نسبت به مردم یمن به‌عمل آورد و با ابزار قانونی مناسب و پیش بینی شده در آن سازمان از ادامه جنگ و ناامنی در یمن قاطعانه جلوگیری کند.
این فرصت دیگری است تا سازمان ملل متحد، استقلال عمل و قاطعیت خود را در موضوع بسیار حیاتی برقراری صلح و امنیت پایدار نشان دهد. غفلت از این اقدام اعتبار و جایگاه بین المللی سازمان را در مناقشات بین المللی و استفاده از زور توسط کشورهای متجاوز خدشه دار می کند.

لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند برای مشاهده نامه و ثبت امضای در این شکواییه اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان