۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیکاری مهم‌ترین عامل افزایش سرقت در قزوین
کد خبر: ۲۱۰۵۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد:

بیکاری مهم‌ترین عامل افزایش سرقت در قزوین

سردار محمودی با اشاره به کاهش جرایم در استان، ابراز کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، مهم‌ترین انگیزه افراد برای سرقت بیکاری است.

بیکاری مهم‌ترین عامل افزایش سرقت در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سردار مهدی محمودی فرماندهی انتظامی استان در چهاردمین همایش رؤسا و فرماندهان کوپ استان قزوین که صبح امروز در مقر فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزارشد، اظهار کرد: عنوان کاربرد امنیتی نیروی انتظامی پیرو برنامه 90 ابلاغی نیروی زمینی باید در سراسر استان‌ها انجام گیرد.
وی افزود: تحلیل وضعیت امنیتی، شناسایی نقاط قوت و ضعف ، تبادل و همفکری پیرامون مسائل کاری،به روز رسانی و مرور آموزشها و اشتراک گذاری تجربیات را از اهداف این همایش است.
سردار محمودی گفت: قزوین کمربند پایتخت و محور مواصلاتی 8 استان است و با توجه به جمعیت دانشجویی، کارگری و اتباع بیگانه نیارمندیم که کنترل جرائم از نظر امنیتی مدنظر قرار گیرد.
وی اعلام کرد: متاسفانه در سال 91 افزایش 48 درصدی جرائم را داشتیم که با تلاش و برنامه ریزی دقیق توانستیم به ترتیب 28 درصد در سال 92 و به میزان 14 درصد در سال 93 و حدود 17 درصد در سال 94 جرائم را کاهش دهیم.
فرمانده انتظامی استان اعلام کرد:سرقت از منزل و کیف قاپی عمده ترین جرائم استان می‌باشد که علت آن وضعیت اقتصادی، بیکاری و بحث اعتیاد است.
وی خبر داد: 75 درصد از دستگیرشدگان در جرائم سرقت، عمدتا بیکار و یا زندانیان آزاد شده بودند.
سردار محمودی با اشاره به کشف 323 درصدی کالای قاچاق و 65 درصدی مواد مخدر بیان کرد: کشف مشروبات الکی، کاهش تجاوز به عنف ، کاهش سرقت و قتل از دیگر عملیات پلیس استان بوده است.
وی همچنین اعلام کرد: نیروی انتظامی استان قزوین توانست در بین 57 رده کشوری، مقام نخست حفظ قرآن را کسب کند.
این مسئول انتظامی افزود: در کنار کارهای صورت گرفته استان موفق به کسب 3 رده رتبه اول کشور، 3 رده رتبه دوم کشور و 5 رده رتبه سوم کشور شده است.
فرمانده انتظامی قزوین وضعیت امنیت قزوین را قابل قبولی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به افزایش جرائم و نمایش آن‌ها در حالت‌ها و شگردهای مختلف، باید آمادگی لازم در برخورد با مسائل و مشکلات مختلف داشته باشیم.
سردار محمودی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت را به طور کامل پیاده کند و همه دستگاه‌ها باید در بحث امنیت نقش خود را ایفا کنند.
فریدون همتی استاندار قزوین در این همایش اظهار کرد: امنیت پایه و اساس هر جامعه است و هیچ اتفاق مبارکی در جامعه رخ نمی دهد مگر اینکه امنیت پایدار حاکم باشد.
همتی بیان کرد: باتوجه به شرایط نظام اسلامی و حاکم بودن اخلاق بر نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت در جامعه ما فراتر از جوامع دیگر می باشد.
استاندار قزوین ابراز کرد: کارنامه نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی کارنامه زرین و پرباری است.
وی تصریح کرد: برای یک امنیت پایدار باید رابطه پلیس با مردم و نقش مردم در امنیت را به خوبی تحلیل و رصد کنیم و از آن به عنوان یک سرمایه عظیم در تامین امنیت بهره ببریم.
استاندار قزوین در ادامه گفت: برای رسیدن به این هدف باید با محور آگاهی بخشی به مردم برنامه ریزی کنیم و مردم نیز با وظایف خود آشنا شوند.
همتی با اشاره به نقش بی بدیل و پررنگ مردم در تامین امنیت جامعه خاطرنشان کرد:بدون وجود مردم قادر نخواهیم بود امنیت قابل قبول و اثربخش را در جامعه خلق کنیم و پلیس باید از ظرفیت مردم برای رسیدن به امنیت لازم استفاده کند.
وی بیان کرد: تامین نظم و امنیت برای پلیس باید مبتنی بر آموزش فنی، تخصصی و حرفه ای باشد که عقلانیت جایگاه ویژه‌ای در این مسیر دارد.
استاندار قزوین با اشاره به نقش پلیس در تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: امنیت و خوش نامی در حاکم در برخی مناطق و استان‌ها نقش اثرگذاری در جذب سرمایه گذار و فعالیت های اقتصادی دارد.
همتی در ادامه گفت: تمام مولفه‌های مهم و کلان خوش نامی قزوین را باید تقویت کرد و همه اقدامات در ذیل این مسیر و سیاست تنظیم شود.
وی با اشاره به بزه‌های مختلف در جوامع مطرح کرد: نقش اطلاعات و ارتباطات در جوامع بشری شرایط دگرگونی را به وجود آورده است و کار را سخت‌تر کرده است که با شناخت دقیق شرایط باید عوامل امنیت را تقویت کرده و از برخورد شعاری پرهیز کنیم.
استاندار قزوین تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در برنامه‌های آینده از موفقیت بیشتری برخوردار باشیم باید تحلیل دقیقی از شرایط داشته باشیم.
وی افزود: با تحلیل دقیق جرایم توسط پلیس، می‌توان عوامل کاهش و افزایش جرم را کشف و آن‌ها را تقویت یا تضعیف کرد.
وی در پایان از سرعت عمل بالای نیروی انتظامی استان و روابط محکم با مردم، تقدیر کرد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان