۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اهتمام بیشتر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جلوی تخلفات ساخت وساز را می‌گیرد
کد خبر: ۲۱۰۵۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

اهتمام بیشتر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جلوی تخلفات ساخت وساز را می‌گیرد

موسوی ساخت و سازهای غیرمجاز را از مهمترین معضلات حاشیه شهر و بعضی از ناحیه‌های منفصل شهری دانست که باید با راهکار نظارتی نسبت به جلوگیری از آن اقدام کرد.

اهتمام بیشتر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جلوی تخلفات ساخت وساز را می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه بررسی حریم شهر قزوین به منظور رفع ابهام و تعیین تکلیف حوزه فعالیت کمسیون‌های ماده 99 و 100 پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با حضور فرماندار قزوین، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری،نظری پور معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، احد چگینی، رضا صدیقی و فاطمه اشدری از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در دفتر فرمانداری قزوین تشکیل شد.
سید علی موسوی، فرماندار قزوین در این جلسه از تلاش دولت به دور از هرگونه شعار زدگی در جهت تسهیل امور اداری مردم خبر داد و گفت: درخواست‌ها و امورات اداری مردم باید با رعایت همه ضوابط و مقررات اداری به سهولت انجام شود. 
فرماندار قزوین با اشاره به لزوم دقت و اهتمام مسئولین در کاهش بورکراسی اداری و رفع موانع دست و پا گیر امور مردم بیان کرد: دولت تلاش دارد تا مردم در روند اداری گرفتار نشوند و درخواست‌ها و امورات اداری آنها با رعایت همه ضوابط و مقررات اداری به سهولت پیش برود.
وی ساخت و سازهای غیرمجاز را از مهمترین معضلات حاشیه شهر و بعضی از ناحیه‌های منفصل شهری دانست که باید با راهکار نظارتی نسبت به جلوگیری از آن اقدام کرد.
وی ادامه داد: تلاش مجموعه شهرداری قزوین و دهیاران و نهادهای نظارتی از جمله کمسیون‌های ماده 99 و 100 در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز مطلوب است و باید تقدیر کرد و لیکن نیاز به اهتمام بیشتر دارد که متخلفین را از ارتکاب هر گونه تخلف محروم کند. 
این مسئول ابراز کرد: اگرچه در گذشته به دلیل تدبیر نادرست و عدم رعایت مقررات و قوانین تقسیمات کشور بعضی از روستاهای همجوار شهر قزوین به حریم شهری الحاق شدند و چون روال قانونی آن انجام نشده بود مردم با مشکلات بسیاری مواجه شدند اما با پیگیری‌های مکرر فرمانداری و مسئولین مربوطه اقدامات لازم انجام شده و لازم است تا با هماهنگی اعضای کمسیون های ماده 99 و 100 از ارجاع اشتباه پرونده های ساخت و ساز جلوگیری شود.
گفتنی است، در پایان اعضای حاضر در جلسه دیدگاه‌های دستگاه مربوطه خود را طرح و مقرر شد مقررات و دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور در تعیین حریم شهری و نحوه وصول عوارض ساخت و ساز رعایت شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان