۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تامین امنیت وظیفه ذاتی پلیس است/ تحقق عدالت قضایی در گرو عملکرد کلانتری‌ها
کد خبر: ۲۱۰۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس پیشگیری ناجا کشور:

تامین امنیت وظیفه ذاتی پلیس است/ تحقق عدالت قضایی در گرو عملکرد کلانتری‌ها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا کشور در چهاردمین همایش رؤسا و فرماندهان کوپ ابراز کرد: تحقق عدالت قضایی در گرو عملکرد صحیح کلانتری‌ها است.

تامین امنیت وظیفه ذاتی پلیس است/ تحقق عدالت قضایی در گرو عملکرد کلانتری‌ها
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، چهاردمین همایش رؤسا و فرماندهان کوپ(کلانتری و پاسگاه‌ها) استان قزوین صبح امروز در مقر فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزارشد.
سردار محمد اشرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا کشور، در این مراسم اظهار کرد: امنیت بستری برای رشد انسان‎ها و یکی از اصول اساسی زندگی و حالت اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: امنیت بر اساس نگاه اندیشمندان به دو موضوع فردی و اجتماعی طبقه بندی می شود که امنیت فردی مبنی بر رفتار و اعمال انسان‌ها است.
این مسئول در ادامه عمل صالح را یکی از دروازه های امنیت داخلی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: در امنیت فردی زمانی انسان به قدرت لایزال الهی تکیه می‌کند، به آرامش هم می رسد.
سردار شرفی تاکید کرد: تامین امنیت وظیفه ذاتی پلیس است و در امور اجتماعی امنیت جایگاه گسترده ای دارد و بدون امنیت هیچ اقدام و نوسازی امکان‌پذیر نیست.
وی در ادامه گفت: تامین امنیت بندگان خدا فلسفه وجودی و ساختاری پلیس محسوب می‌شود و باید شرایط را در جهت اعتماد مردم فراهم آوریم.
این مسئول انتظامی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ در کشور است، تشریح کرد: هدف دشمن ازبین بردن نظام جمهوری اسلامی و یا تغییر ماهیت نظام نظام انقلابی به نظام کشور- دولت است.
سردار اشرفی خاطرنشان کرد: عمق استراتژی ایران فراتر از مرزها گسترش یافته، به همین دلیل کاهش نفوذ نظام اسلامی در منطقه یکی از اهداف استکبار جهانی است اما استفاده از مولفه‌های قدرت سخت و نرم در برابر دشمن می‌تواند قاطع ترین حرکت باشد.
وی در ادامه تشریح کرد: هر کشوری که از موقعیت جغرافیایی وسیعی برخوردار باشد و بر آن تسلط داشته باشد قطعا از قدرت لازم در برابر دشمن برخوردار است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا ابراز کرد: وحدت و همدلی، روحیه دشمن ستیزی و انقلابی گری، اخلاق، شهادت، ایثار و فداکاری و شناخت دشمن را از مولفه های قدرت نرم است.
سردار اشرفی با تاکید محقق شدن عدالت قضایی در کشور، خاطرنشان کرد: اگر در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، پی‌ریزی پرونده‌ها به شکل صحیحی اجرا شود و در هر پرونده‌ای ادله جرائم به شکل کامل ارائه شود، می‌تواند تضمین کننده عدالت قضایی باشد.
وی در پایان گفت: 6 الویت ابلاغی برای برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری در نظر گرفته شده که شامل مبارزه با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، تعمیق و توسعه امنیت اخلاقی، توسعه آموزش به ویژه افزایش دانش و مهارت‌های پلیس، پیشگیری از وقوع سرقت و کاهش تصادفات است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان