۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تعالی جامعه در گرو سرمایه‌های انسانی است
کد خبر: ۲۱۰۴۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری قزوین:

تعالی جامعه در گرو سرمایه‌های انسانی است

علی هوشمند بیان کرد: پیشرفت مادی و رشد معنوی ضامن پویایی جامعه هستند و در این میان هنرمندان متعهد با نگاه موشکافانه، نقد سازنده و دلسوزانه می‌توانند به رشد معنوی جامعه کمک شایانی نمایند.

تعالی جامعه در گرو سرمایه‌های انسانی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نشست کارشناسان با هدف هم اندیشی در اجرای نمایش "فصل شیدایی" به طراحی و کارگردانی؛ سعید اسماعیلی با حضور جمعی از نویسندگان و هنرمندان نمایش در حوزه هنری قزوین برگزار شد.
در این نشست صمیمی رئیس حوزه هنری قزوین بر ضرورت حضور فعال هنرمندان در عرصه‌های مختلف اجتماعی تاکید کرده گفت: جامعه پویا و در مسیر کمال، انسان های بزرگ تربیت می کند و اساسا تعالی جامعه در گرو سرمایه های انسانی اش است، بر این اساس افق های دور و آینده پیش روی هر جامعه را می توان در نگاه فرهیختگان مشاهده کرد. 
وی افزود: پیشرفت مادی و رشد معنوی ضامن پویایی جامعه هستند و در این میان هنرمندان متعهد با نگاه موشکافانه، نقد سازنده و دلسوزانه می توانند به رشد معنوی جامعه کمک شایانی نمایند.
هوشمند ضمن دعوت از استادان و اهل فن، جهت حضور فعال و مبتکرانه در عرصه‌های پیش رو به ویژه در سطح استان قزوین یادآور شد: تجربه در بستر کنش اجتماعی و رفتار آگاهانه به دست می‌آید، رشد و تعالی جامعه در گرو تعامل و کنش متقابل حاصل می‌شود و فرهیختگان در این خصوص سهم بزرگی بر عهده دارند.
وی برگزاری جشنواره‌ها، گردهم آیی‌ها و مسابقات هنری را فرصت‌های پیش رو جهت کسب تجربه‌های تازه و توانمندسازی هنرمندان جوان برشمرد.
در این جلسه حامد شهرتی(نویسنده و کارگردان) و مرتضی نجفی(نویسنده و کارگردان) و آذر متفکر(کارگردان و بازیگر) ضمن نقد وضع موجود به ارائه نظرات خود پرداختند.
گفتنی است، فصل شیدایی از خلقت آدم تا ظهور امام عصر (عج) با محوریت توسل به اهل بیت علیهم السلام، شامل ارائه صحنه‌های درخشان از تاریخ اسلام می باشد که توسط مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی «مهنا» و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان قزوین از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۹ مردادماه در جاده باراجین، جنب مجتمع طلائیه، مجتمع فرهنگی استاد مرحوم فرج الله سلحشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان